Goede middag,
Ik vroeg me af of iemand een set valbeugels heeft voor de R1100rt-p uitvoering die hij of zij niet meer gebruikt?
Hoeven er niet spik en span uit te zien dat komt goed.
Groetjes Dennis.
Goede middag,
Ik vroeg me af of iemand een set valbeugels heeft voor de R1100rt-p uitvoering die hij of zij niet meer gebruikt?
Hoeven er niet spik en span uit te zien dat komt goed.
Groetjes Dennis.
Ik kan je helaas niet helpen met de valbeugels, ik kan je wel meegeven dat als je die wil monteren op een niet-politie-uitvoering er wel wat méér onderdelen nodig zijn dan enkel de beugels.
Ben in het bezit van het rt-p model. Dus met het extra frame.
Denk dat ik binnenkort zelf maar eens aan het lassen ga anders.
Afhankelijk van hoe mooi je ze al dan niet wil zijn deze misschien geschikt: https://www.ebay.de/itm/134083586317?hash=item1f3801290d:g:~U4AAOSwp~5iVUCB&amdata=enc%3AAQAHAAAAoDOU%2FQV6JCksdmQi85Gn6vnEGuFEuk%2FVHT2giAcTvDLrKDNuwOAfhYSigyce1MYi7nnzK2A1sBVLmI5%2Fqrn8zH41LJ2BWES5%2FTnj5XgZpPs58frR8yvQuPBG4ZkiDykpiT72UwsGx5Uup%2BsUtCu4N7QSSXUH%2FbSSftq2wHFU5cdS6cMojUY%2F1RjX69v%2Bjs0%2B0H4%2FOxvk09I96yEogq2Jp2g%3D|tkp%3ABk9SR_K3zvn4YA
Volgens adv. geschikt voor 1150, maar op realoem kan je verifiëren of de onderdeelnrs identiek zijn.
Geen idee welke keuze je wilt maken, maar ik heb in het verleden genoeg gehoord dat bij een val (en dan bedoel ik niet alleen glijschade) m.b.v. de gemonteerde valbeugels het motorblok naar de gallemiezen was. En dan ben je, ook financieel, verder van huis.
Thx ga eens snuffelen.
Er zit een buizenframe onder de voorkuip die gemonteerd is op het standaard frame. Dus maak ik me niet zo druk om. En ach gaan we onderuit zien we het dan wel weer toch.
Er is niet sprake van een “standaard frame”. Alles bij BMW is gebouwd om/aan het motorblok inclusief de paralever en telelever. Ik zeg alleen dat er (inferieure) valbeugels te verkrijgen zijn die meer schade aanrichten dan de schade (dienen te) beperken.
Je laatste zin ontgaat mij. Uiteraard is de impact van een ongeluk materieel gezien lastig in te schatten. Dat is afhankelijk van vele factoren. Belangrijk is dat jij er goed en wel vanaf komt . . .
Ik ga er van uit dat de topicstarter beschikt over een rt in politie-uitvoering, en dat hij niet zomaar een stelletje inferieure beugels wil monteren, maar de standaard politie-valbeugels, zoals deze in de advertentie die ik meegaf, en die niet zo heel frequent meer als tweedehands aangeboden worden.
Zoals je kan zien op de schets in bijlage kunnen die beugels enkel gemonteerd worden op twee extra basissteunen die door bmw af-fabriek en enkel voor de politie-uitvoering worden gemonteerd. (zie
https://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=0413-EUR-08-1996-259T-BMW-R_1100_RT_96_0413,0418_&diagId=46_0376)
Het gaat om een héel degelijke constructie die inderdaad in niets te vergelijken valt met sommige after-market prullaria.
Duidelijk Maarten
klopt inderdaad ik heb de overheidsuitvoering.
Is trouwens leuk als je de polyriem wilt vervangen… Zitten de extra beugels in de weg.
ik zoek inderdaad de originele beugels.
Maar ze zijn op marktplaats en ebay veelal dusdanig beschadigd dat het erg lastig inschatten is of ze nog recht en goed zijn.
Maar we blijven rustig verder zoeken.
In ieder geval dank voor de positieve feedback.
Groetjes Dennis
Toevallig deze gezien: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-r-1100-rt-behoerdenfahrzeug-schlachtfest/2257625356-306-17419
Al eens geprobeerd bij Boonstra?
Dag forumgenoten, bullbars bij auto’s werken de kreukelzone’s ook tegen. Loop je dus meer kans op letsel.
Groetjes Johan
Da’s wel een beetje een kort door de bocht redenatie. Een motor heeft geen kreukelzones. Naar mijn idee kunnen valbeugels je juist beschermen doordat je minder snel klem komt te liggen onder je motor…
Zéker de (ex) politie valbeugels op jou/jullie RT Nico!
Bij omvallen zie ik het nut wel. Bij hoge snelheid klappers niet.
Daar helpt niks tegen. Echter de kans dat je bij lage(re) snelheid onderuit gaat is aanzienlijk hoger…