Na ruim 7 jaren in gebruik te zijn geweest als overheids fiets was er een bruine film ontstaan op o.a. de voorste uitlaatbochten.
Vanmiddag de valbeugels gedemonteerd, zodat je iets meer ruimte krijgt, en begonnen met poetsen/schuren met Scotch Brite.
Zoals je kunt zien is het geen overbodige luxe.
En hieronder het resultaat na een uurtje mediteren
Afgerond met de RVS reiniger van de Action en daarna nog even opgepoets met een droge doek. Ben benieuwd hoelang het zo blijft…
Klopt. Nevr-Dull gebruik ik al 25 jaar. Star Clean is overigens ook mooi spul om de uitlaatbochten en uitlaat als nieuw te poetsen.
Mocht het uitlaatsysteem dusdanig ver heen zijn dan is het verwijderen en het mechanisch poetsen (tegen een schijf met was) een goede optie. Het is even werk om deze te verwijderen. Denk eraan om de bouten en moeren in te sprayen en dit goed in te laten trekken. Het laatste wat je wilt is dat er wat afbreekt. Dan moet je uitboren. En het allerlaatste wat je wilt is dat je bij een uitlaatbocht naar de cilinder in de cilinder uitkomt . . .
Bovenstaande heb ik nog nooit gedaan. Een motormaat heeft bij zijn 1150 GSA ooit wel een gebroken bout gehad van een uitlaatbocht naar de cilinder. Deze moest hij vervolgens uitboren. Het ging goed. Wel opnieuw draadtappen en een grotere diameter bout erin.