Beste mede leden,
Ik weet dat er her en der al eerder over het gebruik van de Twinmax en de Carbtune gesproken is. Ik weet echter niet welke van beide apparaten de voorkeur geniet: de Twinmax of de nieuwe Carbtune Pro. (De laatste wordt overigens nu al voor € 89,00 aangeboden ex verzendkosten). Mocht iemand zijn mening hierover willen ventileren, dan graag!
Voor mij ook de carbtune, de 4-cilinderuitvoering. Werkt prima, gekocht in Ierland bij Morgan, zie http://www.carbtune.com.
Met beschermhoes was ik ongeveer 72 euro kwijt, inclusief verzendkosten.
Een collega van me heeft er zelf 1 gebouwd van 2 kleine hak-conservepotjes.Beetje atf olie erin. 2 vacslangen in het deksel monteren met afsluitringetjes even veel olie en gelijke slanglengtes gebruiken .Werkt perfect om zijn shadow 1100 af te stellen.Deze klapte en hield enorm in,na synchronisatie liep de twin mooier rond pakte sneller en vloeiender op plus verbruikte minder.
Hij had het idee op de shadow-clubsite gevonden.
Hoi Jeroen
Dat idee met de vacuumslangetjes met olie is een oud idee en het werkt ook bij onze boxer motoren. Maar ik ga toch kiezen voor de Twinmax. Maar ik moet eerst even bij mijn oude baas langs om eerst het Co wat lager te zetten naar de juiste waarde. Want dat is bij mij op 3 % gezet voor ik hem kocht ivm met KFR in combinatie met de Brisk bougies had dit moeten helpen. Ik weet niet hoe erg het normaal gesproken is maar ik ga er eens een studie van maken. Al zie ik altijd wel graag de motor aan een testkast hangen omdat dat beeld mij ook veel zegt.
Heb je die bougies er nog in zitten ? als je hem heel wilt houden zou ik ze er maar uithalen , ik heb meerdere boxers gezien met een gat in de zuiger en in allemaal zaten die brisk dingen . Ik monteer het liefst NGK Iridium bougies Peter
Hoi Peter
De NGK Irridium was mijn keus ook voor de volgende bougie. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met NGK. Maar bedankt voor de tip Peter. Ik weet niet in hoever die gaten in de zuigers veroorzaakt zijn door de bougies. Was het geen combinatie van rijstijl en bougies Peter? Ik bedoel ik heb een rustige rijstijl zelf. Het was overigens niet mijn idee on de Brisk bougies te monteren. Ik kocht hem zo bij de BMW specialist .
Ik heb gisteren de Carbtune Pro (in de 2-cylinder-versie) besteld direct bij de fabrikant! Plusminus € 50,00 incl verzenden. Die 2-cylinder-versie lijkt me voor onze boxers voldoende.
Wat de Brisk bougies betreft: Ik heb ze best lang in mijn 1100rt gehad en was tevreden. Motoport Goes adviseerde echter: snel verwijderen die krengen, anders zit je straks met gaten in je zuigers! Zij leveren die bougies dus ook niet meer.
Wat schetst mijn verbazing : De Knalpot meldde: in al die jaren dat ze Brisk bougies adviseren en monteren, nog nooit 1 motor gezien met gaten in de zuigers!
Overigens rijd ik nu zelf met NGK Iridium-bougies.
Jan,
Als je op de site van de fabrikant komt, kun je de bestelling plaatsen door op de Carbtune te klikken. Daarna opent vanzelf de pagina met diverse keuzes, waaronder de carbtune voor 2-cylinders. Inclusief verzending komt het ding dan op 44 pound. Zal dus om en nabij de € 50,- zijn. Succes!
Peter,
Mijn lieftallige Thérèse geeft haar brommert liever in onderhoud bij een bevriende Japanner-dealer.
Aardige vent, ik gun het hem dus eigenlijk wel. Heeft z’n zaak bij ons om de hoek/is gastvrij/kundige vent waar het Japanners betreft en zet prima koffie!
Dus van mij magtie.
Ik heb vandaag mijn carbtune ontvangen en na een kwartiertje was hij gebruiksklaar. Dat duurde net zo lang als het afstellen ongeveer. Wat is dat ding handig in gebruik. Maar een nadeel en dat is dat de vacuumslangen van mij 25 cm langer hadden mogen zijn. En nog geen 60 Euro’s met tas dus ben er zeer blij mee.
Scheelde bij stationair afstellen weinig met mijn plastic slang gevuld met olie maar op toeren wel iets meer. Het probleem met de slang gevuld met olie was de lucht die tussen de olie gaat zitten als je de slang moet vullen. En tevens dat natuurlijk ook die slangen weer snel hard worden door olie.