Twinmax vs Carbtune

Beste mede RT-forum leden,
Ik weet dat er her en der al eerder over het gebruik van de Twinmax en de Carbtune gesproken is. Ik weet echter niet welke van beide apparaten de voorkeur geniet: de Twinmax of de nieuwe Carbtune Pro. (De laatste wordt overigens nu al voor € 89,00 aangeboden ex verzendkosten). Mocht iemand zijn mening hierover willen ventileren, dan graag!

Have a nice BMW-day!
WernerB

Ik heb de carbtune en die doet z’n werk prima .
De twinmax heb ik nooit mee gewerkt dus vergelijken kan ik ze niet .
http://www.motorcorner.nl/catalog/gereedschap-carbtune-ii-sychronisatie-apparaat-p-25596.html?campaign=adwords&gclid=CPbH_vSXjacCFcKIDgodnSXofA

[groet] Peter

Voor mij ook de carbtune, de 4-cilinderuitvoering. Werkt prima, gekocht in Ierland bij Morgan, zie http://www.carbtune.com.
Met beschermhoes was ik ongeveer 72 euro kwijt, inclusief verzendkosten. 8)_

Groeten,
Frans

Dank Peter en Frans voor de info! _004

Have a nice BMW-day!
WernerB

Een collega van me heeft er zelf 1 gebouwd van 2 kleine hak-conservepotjes.Beetje atf olie erin. 2 vacslangen in het deksel monteren met afsluitringetjes even veel olie en gelijke slanglengtes gebruiken .Werkt perfect om zijn shadow 1100 af te stellen.Deze klapte en hield enorm in,na synchronisatie liep de twin mooier rond pakte sneller en vloeiender op plus verbruikte minder.
Hij had het idee op de shadow-clubsite gevonden.

Zou dit vacuumsysteem ook op de boxers werken?

Grtn J.

Hoi Jeroen
Dat idee met de vacuumslangetjes met olie is een oud idee en het werkt ook bij onze boxer motoren. Maar ik ga toch kiezen voor de Twinmax. Maar ik moet eerst even bij mijn oude baas langs om eerst het Co wat lager te zetten naar de juiste waarde. Want dat is bij mij op 3 % gezet voor ik hem kocht ivm met KFR in combinatie met de Brisk bougies had dit moeten helpen. Ik weet niet hoe erg het normaal gesproken is maar ik ga er eens een studie van maken. Al zie ik altijd wel graag de motor aan een testkast hangen omdat dat beeld mij ook veel zegt.

Ton

Heb je die bougies er nog in zitten ? als je hem heel wilt houden zou ik ze er maar uithalen , ik heb meerdere boxers gezien met een gat in de zuiger en in allemaal zaten die brisk dingen . :O Ik monteer het liefst NGK Iridium bougies _004
[groet] Peter

Hoi Peter
De NGK Irridium was mijn keus ook voor de volgende bougie. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met NGK. Maar bedankt voor de tip Peter. Ik weet niet in hoever die gaten in de zuigers veroorzaakt zijn door de bougies. Was het geen combinatie van rijstijl en bougies Peter? Ik bedoel ik heb een rustige rijstijl zelf. Het was overigens niet mijn idee on de Brisk bougies te monteren. Ik kocht hem zo bij de BMW specialist _004 .

Ton

@Vioma:
Ik zal op de TechDag van 2 april mijn Twinmax meenemen, kun je daar ook eens mee stoeien; is klein, handzaam en voldoet prima.

Ik heb gisteren de Carbtune Pro (in de 2-cylinder-versie) besteld direct bij de fabrikant! Plusminus € 50,00 incl verzenden. Die 2-cylinder-versie lijkt me voor onze boxers voldoende. :wink:

Wat de Brisk bougies betreft: Ik heb ze best lang in mijn 1100rt gehad en was tevreden. Motoport Goes adviseerde echter: snel verwijderen die krengen, anders zit je straks met gaten in je zuigers! Zij leveren die bougies dus ook niet meer.
Wat schetst mijn verbazing :O : De Knalpot meldde: in al die jaren dat ze Brisk bougies adviseren en monteren, nog nooit 1 motor gezien met gaten in de zuigers!

Overigens rijd ik nu zelf met NGK Iridium-bougies. _004

Have a nice BMW-day!
WernerB

Beste Werner,

Waar heb je hem besteld ? Kan hem niet vinden beneden 68 euri (www.carbtune.com) _001
bvd
Groet
Jan

Jan,
Als je op de site van de fabrikant komt, kun je de bestelling plaatsen door op de Carbtune te klikken. Daarna opent vanzelf de pagina met diverse keuzes, waaronder de carbtune voor 2-cylinders. Inclusief verzending komt het ding dan op 44 pound. Zal dus om en nabij de € 50,- zijn. Succes!

Have a nice BMW-day!
WernerB

Beste Werner,

Dank je. Had niet ver genoeg gekeken. (Volgens mijn vrouw een bekend euvel van mij :$ )
Heb hem inmiddels ook besteld met beschermding.
Ben benieuwd.

Groet
Jan

Hoe ga je nu de motor van Thérèse afstellen Werner :confused::
Voor een paar centen meer had je beide motoren kunnen doen :wink:

Peter,
Mijn lieftallige Thérèse geeft haar brommert liever in onderhoud bij een bevriende Japanner-dealer. :wink:
Aardige vent, ik gun het hem dus eigenlijk wel. Heeft z’n zaak bij ons om de hoek/is gastvrij/kundige vent waar het Japanners betreft en zet prima koffie!
Dus van mij magtie.

Have a nice BMW-day!
WernerB

Goed zo Werner, mooi dat je een ander ook wat gunt _004
Ik kwam dit vandaag tegen op MP moet ook lukken op de boxers http://link.marktplaats.nl/422438022
en deze ook http://link.marktplaats.nl/424184118.

Hoi.

Met een Twinmax of 2-cilinder Carb-tune, kan je prima een veel-cilinder afstellen.

Benoem 1 carb als ‘master’ en stel daar de rest op af, bv nr 1 en 2, vervolgens nr 1 en 3, 1 en 4 etc, etc…

Op sommige 4-cilinder motoren heb je af-fabriek al een master waar niks aan is te stellen, dan stel je de rest daar op in.

Groeten, Paul.

Ik heb vandaag mijn carbtune ontvangen en na een kwartiertje was hij gebruiksklaar. Dat duurde net zo lang als het afstellen ongeveer. Wat is dat ding handig in gebruik. Maar een nadeel en dat is dat de vacuumslangen van mij 25 cm langer hadden mogen zijn. En nog geen 60 Euro’s met tas dus ben er zeer blij mee.


Scheelde bij stationair afstellen weinig met mijn plastic slang gevuld met olie maar op toeren wel iets meer. Het probleem met de slang gevuld met olie was de lucht die tussen de olie gaat zitten als je de slang moet vullen. En tevens dat natuurlijk ook die slangen weer snel hard worden door olie.

Dus voor mij heeft de carbtune bijna een 10. Big RT Smile

Ton _004