Ik heb sinds kort een 2009 RT (model K26) omdat de vorige door een onvoorzichtige vrachtwagenchauffeur niet meer in de oorspronkelijke staat was…
Het viel me op dat er aan de binnenzijde van de tellerkap een soort tranen, cq uitgelopen druppels, liepen op een paar plaatsen. Dus toen ik toch alles los aan het halen was ook de afdek deksel vd tellerkap maar voorzichtig verwijderd.
Toen ik heel voorzichtig de tranen probeerde weg te poetsen bleek dat er een soort coating aan de binnenzijde zat. Weet iemand hier het fijne van?
Want om het geheel nu netjes te krijgen rest me niks dan de binnenzijde netjes streeploos schoon te maken, maar dan verdwijnt dus wel de genoemde ‘coating’ die wat vettig/plakkering aanvoelt
Iets soortgelijks met mijn Honda NTV650 gehad uit 1995, eenmaal begonnen heb ik alles maar weggepoetst, zag anders niet uit. Eigenlijk later nooit problemen mee gehad, ook geen condens of dergelijke, maar dat was met mijn oude Honda.
Bij mijn GS hetzelfde gehad, is een anticondens laag, uiteindelijk het glas vervangen voor een nieuwe, was absoluut de moeite waard, gekocht bij Herr BMW.
Met mijn 2005 RT precies hetzelfde euvel. De ‘tranen’ bleken niet vloeibaar, maar bestaan wsch. uit de coating die onder bepaalde omstandigheden kan uitlopen. Ik heb de kap er onverrichterzake weer terug opgezet, en kijk het vooralsnog even aan. Maar ik verwacht dat de aanschaf van een nieuwe kap de beste oplossing is…
Ik heb besloten de binnenkant netjes schoon te poetsen (en de coating dus weg te poetsen) en eens te kijken of het gaat beslaan… Kan altijd nog een andere kap/teller plaatsen