Ik probeer de lampjes van mijn snelheidsmeter en toerenteller te vervangen (R1150RT)
Bij de snelheidsmeter is dit vrij probleemloos gelukt.
Bij de toerenteller heb ik wel problemen. Ik krijg met geen mogelijkheid de teller uit de behuizing. De twee schroeven achter losgedraaid, maar deze lijkt muurvast te zitten. Zit er ergens nog een borging die ik mis?
Posted October 10, 2017
The Tach’ and speedo’ are both bolted to the housing with those M6 nuts. Over time the gauges tend to bed themselves into the housing bushing and need a fair push to get them out. Be careful.
Once the instruments are out of their housings, the bulbs just pull/wiggle out of their housings.
… I found a little light oil, applied sparingly overnight helped.
Door uitleg dat de teller goed vast kan zitten een beetje olie gebruikt en toen voorzichtig met succes losgetikt.
Nu nieuwe lampjes scoren bij de bmw-dealer
Even opnieuw opgezocht.
Gaat alleen over het laadstroom-waarschuwingslampje .
Do not put an LED bulb in the generator warning light socket. The alternator uses the current from the gen light bulb to excite the rotor for initial charging start up. It will still charge with an LED but you will have to revv the heck out of it to get it to start charging.
In fact we used to remove the original 1.7 watt gen light bulb & install a lower resistance 3 watt gauge bulb to get them to start charging earlier (they clean up & cold idle better after the alternator comes on line & raises the system voltage so the quicker they start charging the better).