Hoi Allen
Zelf ook al een beetje gezocht maar heeft er iemand misschien
ervaring met De Jonge motoren op Tholen
Motorgroet Ger
Ik ben informatief even bij De Jonge langs geweest.
Showroom vol, werkplaats nog voller.
Ik zag 1 verkoper rondlopen, en 1 monteur.
Voor reparatie of onderhoud moet je rekening houden met 3 weken wachttijd
Er is geen leenmotor beschikbaar.
Ikzelf rij het hele jaar door, en wil wel graag in een redelijke termijn geholpen worden.
Ik ga nog even verder kijken.
Hoi Allen
Ben ook nog steeds aan het zoeken maar waar je ook kijkt
het is overall tussen de 2 en 5 weken wachten voor onderhoud
Zelfs ook bij BMW dealers dus geen eenvoudige opgave
Je zal maar een lekke band willen vervangen
Gr Ger
Tja, wellicht is de motor inruilen de snelste oplossing
……. overigens niet de voordeligste
Vakantie periode werkt ook niet echt in het voordeel.
Misschien MSA Ede ? Ook sympathieke mannen daar met oog voor wat je wilt en wat nodig is.
Mosterd-na-de-maaltijd-antwoord*: precies om die reden heb ik de fiets van de winter voor z’n jaarlijkse beurt gebracht. Dat ik korting kreeg en het ding gehaald en gebracht werd hielp ook wel mee.
- of voor, net hoe je ernaar kijkt
In de zoektocht naar een geschikte plaats voor onderhoud van mijn 1200 RT, ben ik afgelopen week even langs geweest bij “De knalpot” in Rilland.
Bijzonder gastvrij ontvangen, gezellig praatje pot, rondleiding door de werkplaats en showroom.
Onderhoud van BMW motoren van net na Christus tot en met de gloednieuwe, is allemaal mogelijk.
Er is een haal- en breng-service.
En…gratis leenmotoren zijn beschikbaar, (na gebruik alleen aftanken)
Dit gaat mijn nieuwe adresje worden.
Op zijn tijd komt de naam van deze zaak hier op het forum voor.
Als ik het goed heb onthouden is er op dit forum een “gerenomeerd” lid die zijn RT daar in onderhoud heeft en daar zeeeeer tevreden over is.
Kan echter momenteel niet zo snel op zijn forumnaam komen. Maar hij kan je volgens mij vertrouwd informeren.
PS
Hij houdt volgens mij van een goed glas whisky en een lekkere sigaar.
@ Dingeman: forumlid WernerB . . .
Klopt, hem bedoel ik.
Hoi Allen
Bij mijn zoektocht ben ik ook nog even wezen kijken bij Bevers in Wuustwezel
Is er misschien iemand die dit bedrijf kent.
Heeft wel een eventuele leenfiets
Ik woon in Breda dus goed te doen
Motorgroet Ger
Heb ik geprobeerd. Motor half januari ingeruild voor een nieuwe! Dan hoef ik gelukkig niet op een beurt te wachten . . .
De nieuwe is toen meteen besteld (een R1250RT option 719, Mineral white metallic).
Een prachtige machine!
maar . . . het is nu inmiddels half juli en de nieuwe motor is er nog steeds niet.
En nu ben ik dus ook bijna aan een grote onderhoudsbeurt toe!
ergo conclusio: Het is dus ook niet de goede oplossing!
Nu is het ook in het belang van de dealer want zij hebben een prijs bepaald en willen ook graag dat de machine blijft rijden. Of ze betalen nu mee of ze krijgen de kosten straks bij inruil.
Bevers blijkt momenteel de enige in de buurt te zijn die op korte termijn een plekje vrij heeft.
Ik hem een afspraak staan voor volgende week (voor een reparatie/klein onderhoud), maar op mijn vraag of hij ook een leenfiets had, moest hij mij teleurstellen.
Ik woon in Goirle (ten Zuiden van Tilburg) en ben ook aan het kijken naar een interessant onderhoudsadresje. Neemt dat adres in Oosteind toevallig nog klantjes aan?
…of weet iemand anders in de buurt van Goirle een goede BMW-monteur?
In Rijen zit een prima dealert. Dat is bij jou om de hoek.
Ik heb mijn fiets afgelopen juni langs gebracht voor een beurt en eind augustus voor een nieuwe koppeling bij Wim van Motor-id in Prinsenbeek: alleen maar lof!
Wim heeft vorig jaar alle apparatuur van Reco in Breda overgenomen en kan voor vragen nog altijd bij Rene terecht, dus kennis is goed vertegenwoordigd.
Oh ja zeker, in Rijen zit inderdaad een prima deskundige dealer. Geen kwaad woord daarover.
Maar ik zoek eigenlijk een kleinschaliger en betaalbaarder adresje.
Wat versta je onder betaalbaarder?
Zo’n dealert is niet per se duurder.
Universeel garage bij mij in het dorp is net zo duur als de dealert.
Niet per se inderdaad. Maar het loont de moeite om eens rond te kijken.