ik rij voor mijn werk dus lange afstanden op de motor gebeurd wel eens vaker. Bijv in 2 dagen op en neer naar alling (bij munchen) op klant bezoek. terug dan de nodige extra km omdat ik dan ook nog een tripje binnendoor doe zodat ik niet alleen snelweg heb
Mijn ‘record’ is 1100 km (op een Pan European), alhoewel mijn dagmaximum wel gedaald is naar gemiddeld 850 km. Rustig je tijd nemen, om de 2 uur stoppen, plassen, niet teveel koffie maar water drinken en een broodje.
Ik vind het heerlijk om zo op 't gemakkie grote afstanden af te leggen.
Grote afstanden op de snelweg rijd ik het liefst zonder mijn maten.
MIjn manier: 1 uur rijden, 5 minuten rust, paar slokjes Red Bull en weer gaan voor het volgende uur. Tankbeurten onderbreken dit ritme en zorgen vanzelfsprekend voor een iets langere pauze. 1000 km Is dan goed te doen op 1 dag.
Ik denk dat het afhankelijk is van de persoon. Hoeveel zitvlees heb je, rij je de RT alleen voor de jaarlijkse toertocht naar buiten. Verder maakt het uit of je goed uitgerust bent. Het werkt ook een beetje als drinken heb je dorst ben je eigenlijk te laat met drinken. Je moet gewoon pauzes plannen en ik heb zelf een vuist regel elke anderhalf uur te stoppen voor een hapje en of een drankje. De vraag rijst waarom zou je dat überhaupt doen? Plan gewoon een paar dagen extra.
denk 2 keer een tripje gedaan van rond de 1200 km: Koksijde (B) - Villach (A) en Valencia (E) - Parijs (F) Enkel elke 400 km gestopt om te tanken, kopje koffie te drinken, sigaartje te roken en iets te eten. Tripjes van rond de 800 km komen wel vaker voor maar dan stoppen we wel vat vaker, zo elke 250/300 km.
Het maximum was ooit denk ik 1600 km van het eiland Pach (Croatië) tot thuis in de gietende regen. Dan was het wel elke 2 uur eens stoppen om de BMW gortex handschoenen eens uit te wringen (zijn dus geen kl… waard)
Ben het helemaal met dit advies eens. Bij mij geldt de stelregel dat de heen- en terugreis ook deel uit maken van mijn vakantie. Met een dagafstand van rond de 500 km kun je onderweg nog een aantal prachtige plekken en bezienswaardigheden bezoeken waar je anders nooit kennis van zou hebben genomen. En dat is nou net de vrijheid van het motorrijden voor mij.
Dat is voor iedereen weer anders Bert. Met de motor stond ik toch meestal op campings. En als ik al mijn spullen op de motor had zitten liet ik hem liever nergens staan om dingen te gaan bezoeken. Ik rijd dus ook graag in één keer naar mijn doel om al de spullen van de motor te kunnen halen . Ik geniet eigenlijk altijd van de reis. Het is leuk om te zien hoe het landschap steeds mooier word hoe verder je van Nederland weg bent. Als je van hotel naar hotel gaat en je kan de motor ergens veilig wegzetten is het wel een stuk handiger.
En stoppen om wat te bezoeken gaat voor mij niet op. Ik rij hoofdzakelijk voor mijn werk. Dus een dag langer heen en een dag langer terug wordt de baas ook wat minder vrolijk van. Dan zal hij het advies geven om te vliegen ipv motor
Ik ben het helemaal met mhovens en Bert eens. Mijn vakantie begint op het moment dat ik mijn voordeur dicht trek en op slot draai. Vanaf dat moment gaat alles in serene rust en op mijn tempo. Ik ga waar ik ga via de weg die ik wil. Voor mij is dat vakantie. Voor mij is het niet alleen de eindbestemming, maar ook de rit er naar toe alsook de rit weer terug naar huis. Goed, dan doe ik er een dagje langer over, mij hoor je niet klagen maar jubelen want ik heb plezier en vakantie.
Nou Lexy je hebt gelijk hoor.
De voorpret.
Het boeken van hotels via de bekende booking sites. Kijken op de kaart wat er een beetje in de buurt ligt op zo’n 300 kilometer afstand.
Wij, Suus en ik, hebben de stelregel. Tot net over de grens is het snelweg, en daarna binnendoor.
Op dat binnendoor kun je ook best wel eens een beetje misrekenen.
Afgelopen jaar naar Oostenrijk op de GL1500.
Pappelhof, Hotel Rebstock, Haselgehr en toen naar Grosarl.
van Haselgehr naar Grosarl was 300 nog wat kilometer.
Tja en dan komt het. Haarspelden. Bergje op en af. Dorpjes waar je maar 30 mocht rijden.
Dat houdt zo op.
Overmaat van ramp nog een buitje regen van een uur of 3.
Ja dan is de lol er gauw af.
Kwam ook nog eens bij dat die GL1500 natuurlijk zwaar is, de Vrouw veel te veel meeneemt voor die dagen.
Ze om de haverklap moest piesen.
En dan in het donker en in de regen rijden is niet mijn ding.
We hebben het gered. 2900 kilometer gestuurd.
Echt waanzinnig mooi dat zeker.
Maar het was wel de doorslag om kleiner te gaan rijden.
De keren dat mijn Suus tot op heden achterop heeft gezeten waren fantioos. Wat een zalige machine. ( de RT he, dus niet Suus)
Oostenrijk here we come
Ik rijd maximaal 500 km op een dag en ieder uur een kleine rustpauze van 15 tot 20 minuten. Broodje, koffie en een sigaretje, na 5 uur middags gooien wij het anker uit en gaan lekker douchen, eten en achter het bier. Ik vind het onverantwoord om 1000 tot 1500 km per dag te rijden wat je soms leest, maar oké, ieder zo zijn ding.
500 km is voor mij ook wel een beetje de grens. Ik heb wel de relatieve luxe dat ik in Limburg woon. Ik zit dus wel echt al met een half uur autoweg in mooi bergachtig gebied. Ligt ook aan het gezelschap. Met mijn maat pak ik makkelijk 2 uur snelweg, om na de lunch lekker binnendoor verder te tokkelen naar de Zuid-Vogezen of Noord-Schwarzwald. Met de dames en maat 2 erbij doen we weekendjes waarbij we 300 kilometer ook wel best vinden. De terrasjes duren dan ook langer