BMW says the pivot pin that connects the final drive to the swing arm may be damaged.
The problem could cause the connection between the final drive and the swing arm to loosen. If the motorcycle has this defect, the loose connection between the swing arm will reduce stability and control. Obviously, this presents an increased risk of a crash.
BMW will notify owners to bring the affected machines to a BMW dealer where the dealer will replace the pivot pin free of charge. This recall is expected to begin on May 11, 2020.
Meteen maar even de dealer gebeld. Deze was reeds op de hoogte en had contact gehad met BMW Nederland.
Het schijnt dus niet voor alle in de categorieën genoemde motorfietsen te gelden.
Voor Nederland zou het op dit moment slechts om 3 of 4 motorfietsen gelden en de eigenaren daarvan hebben inmiddels bericht gehad van BMW.
Wil je het zeker weten dan kun je de kentekencheck op de RDW-site doen (https://ovi.rdw.nl/default.aspx) en dan de laatste optie (onder aan de pagina,) “terugroepacties” aan kunnen klikken.
Bij mijn motor staat daar: Status terugroepactie(s): Geen terugroepactie(s) geregistreerd