Terugroepactie cardan (R 1250 GS en R 1200 GS vanaf 2013)

Lijkt me logisch.
Je krijgt ook geen software updates als je zelf gaat sleutelen.

Onderhoudsgeschiedenis is niet relevant, kosten worden niet aan klant doorberekend.

Jij hebt blijkbaar ergens een bijzonder communicatielijntje met Berlijn :wink: . Ik heb in ieder geval een mail naar mijn BMW-verdeler gestuurd met genoemde vraag…

Nee, dat suggereer ik niet. Er is echter op het GS forum voldoende over geschreven om een duidelijke lijn in het verhaal te constateren. Ook dat sommige dealers alleen de check willen uitvoeren icm een onderhoudsbeurt. Andere dealers daarintegen voeren ook de check uit zonder onderhoudsbeurt. Verdere informatie is allemaal op het GS forum te vinden.

Antwoord van de dealer: Ook als DIY mag ik langskomen om de openstaande Service te laten uitvoeren, deze week ruim 800km geklokt, nog even en hij is over de 60k en dan een afspraak maken.

Da’s mooi, lijkt wel op service! Nog even doorrijden…

Hoi
Dat het niet overal kommer en kwel is blijkt uit de conditie van mijn aandrijfas. Gisteren heb ik de boel open gemaakt om te kijken hoe e.e.a. er voor stond en ik ben niet ontevreden (zie foto’s). Het meeste vet zat aan de cardantunnel en het manchet en niets op de splines. Maar er was geen spoor van slijtage te zien. Ik heb de motor in juni jl aangeschaft (GSA uit 2015 met inmiddels 95kKm op de teller) en weet niet of er ooit een andere as in is gezet. De cardantunnel was droog en vertoont ook geen spoor van vocht.
De afspraak die ik had staan voor de modificatie heb ik dan ook maar laten vervallen aangezien ik een draingat in de tunnel niet zie zitten.
Grt. Peter

De laatste weken nog even wat ritten gemaakt om boven de 60k km uit te komen. Gisteren is bij mijn GS LC 2015 de modificatie uitgevoerd en is tevens een nieuwe as geplaatst. Het draingat dat ik zelf gemaakt had is dichtgekit en er is een eendesnavel rubbertje geplaatst, daar heb ik mijn twijfels over maar we gaan het zien. De roestige as is weg en wat ik belangrijker vind is dat er nu dus 4 nieuwe lagers in de kruiskoppeling zitten.

Kijk, is het toch goedgekomen en een nieuwe as.