Mijn trekt stevig naar rechts (en nog steeds: is dat wel of niet normaal, daar komt men niet uit). Dus wil ik proberen de vrij zware servomotor ergens linksvoor te monteren. Misschien naast de koplamp, onder de radiobak o.i.d. Nog even uitzoeken.
Voor het aansturen de radioknoppen op het stuur.
Maar dan: De pulsgever? Dat is nog een uitdaging. Bij sommige mechanische tellers zit er een reed-contactje in, hebben wij dat? Zoniet, dan iets met magneetje op 't wiel.
Ik heb het meerkleuren elektrisch schema, prachtig en duideljk, maar niet compleet qua locatie van verdeelpunten enz. Is er nou nergens het BMW fabrieks schema beschikbaar?
Ja het is normaal dat de motor naar rechts trekt, zoek maar een hier op het forum, hoofdoorzaak is de vorm van de brandstoftank die rechts veel meer benzine (dus gewicht) heeft dan links. Bij de R1100RT kun je de losse schijf tussen de achternaaf en het wiel weg laten, omdat de schijfrem en klauw op de cardan zitten maakt het daarvoor niet uit (Bij de R1150RT is dat anders!). Het zorgt ervoor dat je achterwiel iets meer naar rechts komt te staan en de motor daardoor iets minder naar rechts trekt, heb zo zelf ongeveer 100k mee rondgereden . Had later zelfs ook nog een klein zandzakje in het bagagebakje linksvoor, scheelde ook weer een beetje.