Nadat ik mijn temperatuursensor had vervangen omdat ik geen indicatie heb op m’n dashboard [al sinds de aanschaf …] bleek dit niet verholpen te zijn.
De sensor zelf zit gemonteerd vlak onder de oliekoeler aan de binnenzijde van het paneel.
Na verder zoeken bleek de bekabeling van de sensor niet aangesloten. Dwz. de sensor heeft uiteraard een kabel, die loopt richting de accu maar hangt daar los. Wel heeft deze een stekker, die lijkt origineel te zijn.
Wie kan mij helpen voor het aansluiten van de kabel van de temperatuursensor (buitentemperatuur)? Waar moet deze worden aangesloten?
Klopt, in een gaatje in het spatbord waar de de sensor boven de achterband, onder het zadel uitstak. Gaatje zit net achter het achterlicht, naast het alarm. Echter door grote afwijkingen op die locatie (warme luchtstromen) is er een modificatie geweest en is hij verplaatst naar het rechter zijpaneel voor. Ik heb achteraf deze aanpassing laten doen aan mijn motor, er is een “verlengkabel” voor verkrijgbaar om hem te verleggen.