Tank lint issue?

Vandaag heeft mijn motor zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad. ( kleine beurt). Wat me opviel toen ik terug reed was dat de brandstofmeter een volle tank aangaf. Terwijl ik er toch al 350 km mee gereden had.
Ik ga er even van uit dat ze hem bij de garage niet vol gegooid hebben. Stond namelijk niets over op de bon. Heb ze nog niet kunnen bellen, want toen ik thuis kwam waren ze dicht.

Zal dit het beruchte tank lint issue zijn? Ik meende namelijk dat wanneer dit issue optreed de meter een lege tank aangeeft en allerlei lampjes gaan branden.

Bij mij de laatste keer idemdito. Eerst volle-tank-aangave bij het wegrijden, daarna in rap tempo naar leeg en knipperend gevarendriehoekje. Maar sinds de 1e keer stel ik voortaan de dagteller direct na het tanken op nul en tank opnieuw bij zo rond de 400 km.
Inmiddels 3x ‘gerepareerd’.

Zo’n tanklint moet worden gekalibreerd. Mogelijk dat daar iets is misgegaan bij de onderhoudsbeurt.

Toen ik thuiskwam nog steeds gewoon een volle tank, 15 km gereden denk ik

Op de dagteller rijd ik sowieso al. Doe ik zelf met mijn 3 maanden oude auto Big RT Smile

Morgen de garage maar eens bellen dan

Staat al het eea over geschreven op dit forum, oa. hier:
https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?p=160281&hilit=zapper#p160281

Ik heb het lint eens laten vervangen bij de dealer, want na enige tijd werkte de oplossing met de zapper ook niet meer.
Nu rijd ik al weer langere tijd probleemloos rond.

Ik lees er van alles over op dit forum en internet, maar niet dat het symptoom van een kapot tanklint is dat ie een volle tank aangeeft.

Net ook even gebeld met de garage. Zij hebben hem in ieder niet volgegooid. Maar geven ook aan dat wanneer het tanklint issue optreedt, het symptoom een brandstofmeter is die aangeeft dat de tank leeg is en knipperend driehoekje. Volgende week maar één keer volgooien en kijken wat ie dan doet

Je zou voordat je gaat tanken ook even het zijkapje er af kunnen halen en kijken of je de stekker van het tanklint los kan nemen. Dat geeft ook duidelijkheid en is makkelijk voor de monteur die dan in ieder geval geen volle tank heeft om in te rommelen (en hoeft ook geen $$tijd te besteden aan het legen en vullen).

Het lijkt er toch op dat het niet het tanklint issue is. Vandaag even een lekker stukje wezen rijden en toen zag ik dat de brandstofmeter iets gezakt was. Daarna volgetankt en nu geeft hij weer gewoon een volle tank aan, zoals het ook hoort. Ik ga er van uit dat het daar mee klaar is