Goedemorgen, ik moet de tank van mijn BMW r1100rt demonteren ik weet dat er een afsluitklem voor demontage te koop is maar waar?
Bij voorbaat bedankt.
Groet Ron
Goedemorgen, ik moet de tank van mijn BMW r1100rt demonteren ik weet dat er een afsluitklem voor demontage te koop is maar waar?
Bij voorbaat bedankt.
Groet Ron
Begrijp ik dat je de slang wilt afklemmen omdat er nog brandstof in zit?
De 1100 heeft aan de rechterzijde een overgang zitten van de rubber slangen naar de stalen leidingen met een slang klem.
Voor het loshalen gebruik ik een griptang die gebruikt wordt om leidingen af te kunnen klemmen. Het is een tang die ronde bekken heeft.
Hiermee klem ik de slang af en neemt deze vervolgens los van de stalen leiding. Hierna duw ik een M10 bout, welke is voorzien van een laagje teflon tape, in de slang. Dan kan de tang weer verwijderd worden om vervorming van de slang te voorkomen.
Let wel op dat de juiste slang weer op de juiste leiding terecht komt. Zowel de aanvoer en de retour leiding zitten daar net boven elkaar.
Goedemiddag, klopt er zit nog brandstof in ik weet dat er ook klemmen te koop zijn voor dit doel, griptang kan natuurlijk ook.
Dank voor de reactie.
Gr. Ron
Als je een standaard griptang gebruikt dan wel even een doekje tussen de bekken en de slang plaatsen om beschadiging van de slang te voorkomen.
De griptang niet als definitieve afsluiting gebruiken. De slang vindt het niet prettig om lang dicht geknepen te worden. De bout met tape werkt bijzonder goed als plug.
Ik heb deze: https://www.autogereedschap.com/a-26524876/slangklemmen-leidingklemmen/slangafsluitklem-stahlwille/#description
Hartelijk dank voor de reacties
Plaats meteen de snelkoppelingen zoals bij de R1150, ben je van dit gedoe af voortaan.
Goedemiddag, goed idee, waar te koop?
Gr. Ron
oa Hobbyist, als je meer tijd hebt bij Ali
Wel de metalen uitvoering kopen. De kunststof uitvoering kan stuk gaan, zeker met gebruik van E10 benzine.
Hobbyist nummers 13537700800 en 13317659120. Twee van elk.
Monteer ze zodanig, dat je ze niet meer kunt verwisselen; dus van de tank af één ‘mannetje’ en één ‘vrouwtje’.
En geen gewone slangklemmen gebruiken, maar klemmen voor benzineslang.
Als je geen dikke bout hebt, werkt een boor van de juiste maat ook, om de slang af te sluiten.
Groet, Dick
Nogmaals hartelijk dank voor de reacties!
Ga er mee aan de slag.
Groet, Ron