System 7 EVO + comm system 7

Even een mening gevraagd.
Ik heb vorig jaar een System 7 helm + de system 7 communicatie aangeschaft. Op de website staat een gebruiksduur van 16 uur. In de praktijk haal ik net 3 uur radio met navigatie aanwijzingen aan. Dit komt dus niet in de buurt van de beloofde 16 uur. Alleen navigatie aanwijzingen geeft maximaal 6 uur accuduur.
BMW Nederland zegt dat ik het met de dealer moet oplossen. Deze heeft reeds een nieuwe accu geplaatst maar dit heeft de accuduur niet verbeterd.
Mij is de optie van een andere communicatie set aangeboden, maar die betaal ik dan gewoon zelf.
Helm is nog geen jaar oud en eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Alleen om bijna €1000,= in de kliko te gooien gaat mij te ver.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik had vergelijkbare problemen met mijn Sena 50S. Dat was daar een bekend probleem. Ik kreeg via Waypoint een compleet nieuwe set die het wel goed doet.
Dat lijkt me in jouw geval ook de volgende stap: de dealer moet het hele communicatiesysteem voor garantie vervangen.

Ik denk dat Hans daar de spijker op de kop slaat.

Fabrikanten overdrijven de specificaties van hun producten altijd, dus als ze 16 uur aangeven, terwijl hij maar 12 uur zou werken: soit.
Werkt een product nog geen kwart van het beloofde, dan is er echt iets mis en heb je recht op reparatie of vervanging onder garantie.

Ik heb zelf nu een jaartje een C5 met comms module en ik luister (op vakantie) onderweg graag naar trance muziek (naast de navigatie) op de hoogste stand, dus mijn set wordt aardig belast, maar ook in mijn situatie gaat de batterij gewoon makkelijk een dag mee.

Dus, zoals al gezegd: fabrikant aansprakelijk stellen en reparatie of vervanging eisen.

Welk systeem heb jij in je helm?

Is het BMW Connected Ride U1 niet hetzelfde systeem als de Sena 50S?

Ik heb contact gehad met de dealer en deze gaat het systeem omruilen voor een BMW Connected Ride U1. Dit zou ook een veel moderner systeem zijn met o.a. mesh.

Zolang je dat geen geld gaat kosten is het een oplossing die de dealer siert. Je hoort ook andere geluiden.

Mooi zo! Mesh is echt fijn, werkt goed en makkelijk! _004

Iets met mosterd en een maaltijd… :wink:

Ik heb de standaard Schuberth/Sena SC2 die in die helm hoort (maar helaas wel als kostbare “Optie”).

Maar: fijn dat de dealert het opgelost heeft! _004