Beste forumleden.
In 2017 had ik een SW Motech tanktas gekocht. Die heb ik nog steeds in gebruik. Een hele fijne kleine dagtas voor de kleine spulletjes die je direct onder handbereik wil hebben zonder het in je jaszak te moeten proppen.
Echter enige tijd geleden viel het mij op dat de tanktas bijna niet meer van de ring was te verwijderen. Het normale klik systeem zoals je dat van SW Motech kent functioneerde niet meer. Op een gegeven moment kreeg ik de tas er helemaal niet meer af. Met wat creatief duw en trekwerk is het toch gelukt. Het viel mij direct op dat de plaat die je onder de tas monteert defect was. Het mechanisme functioneerde helemaal niet meer en dus niet meer bruikbaar. Het gevolg (of waarschijnlijk de veroorzaker) was dat de tankring ook beschadigd was.
Na was speurwerk bleek ik in 2017 de verkeerde ring te hebben gekocht. Ondanks de verhogingsbusjes bleek de ring niet geschikt voor mijn RT uit 2011. De ring bleek de 2e generatie te zijn voor jongere modellen en daarbij hoort ook de 2e generatie onderplaat.
Ik heb uiteindelijk een nieuwe en juiste tankring met een nieuwe onderplaat bij SW Motech in Duitsland besteld nu specifiek voor mijn RT uit 2011. Een paar dagen later heb ik het kunnen monteren. Dit is het model van de 1e generatie en dat past echt subliem. Het op- en afklikken gaat uiterst soepel.
Mocht je ook interesse hebben in een SW Motech, dan heb je hierbij de nummers van de juiste artikelen zoals ze op de foto’s staan afgebeeld:
Tankring TRT.00.475.12900/B
Plaat/Ring onder de tas TRT.00.475.10200/B