Stuur heeft speling

Nee heb de motor particulier gekocht in Enschede , Venray heeft me in het verleden net heel goed geholpen vandaar dat ik daar nu bestel!

De R1150R heeft net als de rest van de serie een telelever voorvork heeft, dan is er sprake van één boutverbinding in de kroonplaat met de hier rotte schroefdraad, geen gedoe met conische lagers etc.
Het frame waar dit slechte gat in zit is tevens het deel met het typeplaatje en dus het deel dat het kenteken heeft, als je dus een ander frame koopt zullen daar dus ook kentekenpapieren bijhoren om weer een kentekenplaat te kunnen krijgen en hem te verzekeren, zonder juiste papieren heb je het volgende probleem…

Ga je het ombouwen zelf doen? Anders zijn er wel anderen die het voor je kunnen doen …

Vandaag effe naar de RDW geweest voor informatie betreffende een nieuw frame het zit nu als volgt:

1- ik moet mijn motor in de huidige staat laten zien bij RDW ter identificatie deze krijgt dan een labeltje (zegel)
2- het nieuwe frame wordt geplaatst en dan weer terug naar RDW om daar het nummer te laten plaatsen oude frame moet ik dan inleveren of nummer laten verwijderen zodat het vin nummer uniek blijft

Met vriendelijke groet

Zascha

Je bent dus langer bezig met heen en weer naar het RDW te rijden dan het ombouwen zelf haha. In elk geval succes er mee en snel weer lekker rijden.

Als je het zelf kan ben je met weinig kosten en veel tijd weer de eigenaar van een goede motor.

Vroegen ze nog naar de papieren van het nieuwe frame, dit i.v.m. mogelijke diefstal hiervan?

Hoi Zascha, het gebeurd vaker met aanrijdingen. Ik heb het zelf ook gehad met mijn eerste RT (destijds ook geen keuring laten doen). Deze bleek ook beschadigd te zijn, via de verzekering heb ik destijds kunnen achterhalen dat het voertuig total loss was verklaard (de motor was daar ook verzekerd). Helaas voor mij was alle schade netjes verholpen en kwam het euvel pas na bijna 2,5 naar voren. Gelukkig heft MSA mij toen goed geholpen. In overleg heb ik toen de motor aan de sloop verkocht en een andere teruggekocht (ivm kilometer stand & kosten reparaties/onderhoud).

Succes met sleutelen!

Het kopen van een nieuw frame artikel 46512314698 is een blijkbaar moeilijke opgave nergens is dit onderdeel nog leverbaar bij leebmann24 in Duitsland staat hij wel als leverbaar op de site echter net een mail ontvangen dat dit helaas niet het geval is

Wie heeft er nog een idee

Groet Zascha

Bij een motorsloop als Boonstra ?

Helaas stuurt Boonstra het onderdeel niet op

Geluk gehad heb nog een gloednieuw exemplaar in Finland gevonden en nu onderweg naar Nederland . Als alles mee zit kan ik op het einde van de maand weer lekker gaan rijden .

[groet]

Zascha