Steun ruit R1200RT gebroken

Lange tijd geleden heeft een (inmiddels ex) forumlid extra stevige ruit-steunen gemaakt, uit één blok metaal gefreesd. Ik heb toen een setje gekocht, met ‘kan nooit kwaad om in huis te hebben’ als idee. En vandaag in het moment aangebroken dat ik blij ben met dat idee.

De wind van gisteren was blijkbaar de laatste druppel, samen met de grote VStream en vele kilometers (toch zeker 150.000 met deze ruit) die ik heb gereden: de rechter steun heeft het begeven. Naar mijn werk de ruit in de laagste stand moeten houden, niet echt comfortabel bij deze temperaturen, wind en buien :frowning:

Vanavond maar eens kijken hoe eenvoudig die steunen zijn te wisselen, en met een beetje geluk kan ik daarna een gebruikte linker-steun te koop aanbieden :wink:

Dat weet ik nog GerbeRT . . . fijn dat je deze steunen op de plank hebt liggen. Ik herinner mij dat ze aanmerkelijk beter van kwaliteit zijn dan de originele steunen van de 1200. Als hij ze voor de 1100 ook gemaakt zou hebben, dan had ik deze destijds ook gekocht. De originele steunen bij mij geven echter nog geen krimp (knock on wood). Het is uiteraard ook sterk afhankelijk van het formaat “plastic” wat je er op hebt staan. Dat laatste valt bij mij mee . . .

Succes er mee! _004

Ik dacht: Doe ik effe. Niet dus :imp:
Begonnen met de tupperware,navi en dergelijke verwijderen.

Voor het mooi zou ook de koplamp+oliekoeler los moeten, maar daar ben ik zonder verdere voorbereiding maar niet aan begonnen. Ik kan er best goed bij zo, en de bovenste bus kwam er netjes uit. De onderste daarentegen -naughty- Wat ik ook probeer, ik krijg er geen beweging in.

Knijpen, tikken, duwen helpt niet. De boel staat nu in de kruipolie en morgen neem ik maar de auto naar mijn werk om het daarna nogmaals te proberen. Iemand nog tips ??

heel wat kruipolie verder en zelfs met wat grover geweld (hamer !) zit er nog steeds geen beweging in die Oia - bussen :cry:

Da’s meer dan Oia . Ik bedenk maar wat: kun je de bussen verwarmen en als dit niet lukt uitboren. Bij dat laatste gaan er nieuwe bussen in.

Ben bang van niet, er zit allemaal plastic in de buurt, oa de tellers

Mijn laatste (niet doe-het-zelf) actie zou zijn: de dealer of BMW specialist. Voor je het weet maak je idd meer kapot dan je lief is . . .

Tot die conclusie ben ik ook gekomen, dus alles weer teruggeplaatst. Ook omdat het begon te regenen, en ik helaas geen mooie, droge en goed verlichte **werk**plaats tot mijn beschikking heb - alleen een _parkeer_plaats…
Morgen contact opnemen met MSA en/of Molenaars.

Aanvankelijk zou ik ook denken dit klusje te klaren. Verder kom ik al jarenlang voor onderhoud en reparatie naar volle tevredenheid bij de mannen van MSA. Zij kunnen dit probleem zonder enige twijfel met gemak oplossen.

We horen of zien het resultaat wel . . . :wink:

Morgen een afspraak in Ede _004

Bij MSA, pennen zaten écht vast. Pas na heet stoken van de beugels kwam er wat beweging in.
Maar ik kan nu tenminste weer uit de wind zitten - na de afgelopen dagen weet ik weer waarom ik mijn R850R ooit heb ingeruild voor een RT :wink:

Nu maar weer genieten van je RT dus . . . Big RT Smile