Beste leden,
Ik rij sinds 2 jaar met een BMW r1200rt 2007.
Ik heb nu 40.000 km .
Laatst ritje gedaan (geen probleem) tot ik de week erna wou starten. Geen lampjes die branden,tank is vol.
De motor wil aanslaan maar komt niet.
Beetje opgezocht en kwam bij de brandstofpomp uit.
Nu heb ik hier gemeten met contact aan , maar heb geen spanning aan de pomp. Deze aansluiting verdwijnt in de kabelboom. Heb mijn batterij gemeten tijdens het starten en geeft nog een 10,5v. Als de brandstofpomp geen voeding krijgt kan ze niet werken, maar weet niet waar te zoeken.
De aansluitingen zien er netjes uit, alsook contactspray ingespoten. Kan iemand mij nog tips geven ivm geen spanning aan de pomp?
Alvast bedankt!
10.5 volt op je accu.
Dan is je accu zo goed als dood.
Kijk maar: https://www.awaccu.nl/pagina/ontladingstabel-12-volt-accu-s
Als je de benzinetank open doet en dan het contact opzet dan zou je een zoemend geluid moeten horen.
Wannesie ,
Alle plastieken kappen zijn gedemonteerd.
Alleen de cd speler geeft een zoemend geluid.
De brandstofpomp doet niets. Daarom dat ik daar aan de aansluiting eens gemeten heb. Maar geen spanning meet met het contact op.
Mvg Tom
Als de batterijspanning te laag is dan zegt de ECU: oops, te laag en gebeurt er niks.
Zet er een starthulp op en kijk wat er dan gebeurt. Als de motor dan wel pogingen doet om te starten, dan weet je wat de volgende aankoop gaat zijn voor de motor. Een andere accu.
Ik zal eens kijken of ik ergens een starthulp kan lenen.
Ik wou hier een filmpje posten, maar lukt niet☹️. Ik krijg de melding van Ongeldige extensie. Mp4 of mp3 lukt niet. Ik heb wel al geprobeerd met de druppellader bij op de batterij.geen verandering.
Een (personen) automobiel met accukabels moet ook prima lukken.
Ik heb autobatterij aangehangen aan motor ,maar geen verschil.. Een zekering kan het niet zijn?
Mvg Tom
Hey,
Ik heb de foutcodes uitgelezen en hij geeft aan foutcode fuelpomp 27B8.
Pompje is vervangen maar geen verschil.
Lijkt er dus toch op dat het probleem is dat de pomp geen stroom krijgt. Waar kan deze onderbroken zijn?
Een zekering?
Alvast bedankt voor de hulp
Mvg Tom
PROBLEEM OPGELOST!
Bovenop de benzinepomp zit een klein elektronisch blokje dat blijkbaar de de benzine pomp bediend.
Dit was stuk. Kostprijs 200€.
Jemig, Herr BMW moet dingen altijd wel heel duur maken (waarschijnlijk is het niet veel meer dan een eenvoudig relais).
Goed te horen dat alles weer werkt zoals het hoort en veel rijplezier toegewenst!
hartelijk dank voor het delen van jouw probleem, ik stond vorige week stil in apeldoorn de motor kreeg geen benzine na het uitlezen van de storing, zelf gedaan, en het zoeken op dit forum kwam ik tot de conclusie dat ik het zelfde probleem had. Scheelde mij een hoop zoekwerk en waarschijnlijk ook een hoop geld, daar ik het nu zelf heb kunnen oplossen.
Willem
Mooi dat het opgelost is.
Als je bij de kassa komt weet je dat je BMW rijdt, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Vandaag nog een vulplugje voor de versnellingsbak gekocht voor 21 euro