starprobleem R75/6

Mijn naam is Wim (gmees55)
Mijn R75/6 start niet meer
Ik heb de boel uit elkaar gehaald en de startmotor draait goed bij test
Als ik de startmotor in de motor aansluit zie ik de magneetrelais (of solenoid?) die in de starterkrans moet schieten, stotteren Hij gaat dus heen en weer naar de starterkrans
Ik heb het starter relay vervangen maar zonder resultaat
Weet iemand waar het probleem nog meer kan zitten?
Ik zie dat het elektrisch circuit ook over de diodeplaat gaat, kan daar dit probleem vandaan komen? deze is wel door lekkage van remolie nat geweest
alvast bedankt

Start-relais lijkt niet goed onder spanning te komen.
Mogelijk een weerstand in het betreffende bedieningscircuit.
Kan dat de contacten van de startknop gecorrodeerd zijn, of de contacten in het contactslot, of de contacten in het startrelais zelf.
Verder zit er niet veel op een 75/6 volgens mij.

Is de accu wel goed, ook onder belasting (dus niet alleen de losse klemspanning meten, maar ook daadwerkelijk tijdens het starten)?

Je kunt het eventueel eenvoudig uitproberen door een externe accu (bijvoorbeeld van de auto) met startkabels parallel aan die van de motor te zetten en kijken of de startmotor dan wel rond wil gaan.

Bendix ook uit elkaar gehaald? HIer zit een contact in die de initiele spanning moet overnemen. Als dat niet goed gaat dan hoor je het geheel stuiteren.
Ik heb dit filmpje van youtibe gebruikt https://www.youtube.com/watch?v=mV9wjPDc4ks Behoorlijk uitgebreid 5 delen, wel compleet.
Minimale accuspanning moet , ik dacht 10.5 Volt zijn.
Feit: starter en accu combinatie van BMW airheads zijn niet het sterke punt

Bedankt voor jullie reacties, na lang klooien een exerne accu geprobeerd (dank voor deze tip) en dat was de oplossing Accuspanning met de oude accu liep bij starten terug an 12,8 V naar 6 V.
Motor loopt weer.
gr Wim

Mooi te horen, bedankt voor de terugkoppeling! _004

Laat de lente maar komen. :wink: