Eind oktober 2020 heb ik mijn R1200RT gekocht bij Stella Motoren Apeldoorn. Stella Motoren is een onderdeel van Simako-BDM.
Motoren die worden ingeruild bij aankoop van een nieuwere, nieuwe BMW, maar al wat ouder zijn of van andere makelij zijn, worden niet via Simako-BDM verkocht, maar via Stella Motoren.
Mijn aankoop was een R 1200 RT van 2009. Drie maanden garantie op het rollende deel. Computerstoringen horen hier dus niet bij.
In de eerste week kwam ik er achter dat mijn zadel niet verwarmd was en een laag model was. ( dat van dat lage zadel ontdekt via het forum )
Dit gemeld en dat zou worden opgelost door dit zadel te ruilen op een ingeruilde motor,
Twee weken na aankoop, kom ik stil te vallen op een bijzonder drukke rotonde in België. Oorzaak: lege tank. De BC gaf aan dat ik nog 108 km kon rijden. Het was kwart voor vier in de middag. ANWB ingeschakeld en vervolgens Touring Mobilis. Lang verhaal kort, ik was om tien uur thuis. Ik heb het probleem gemeld bij Stella. Afspraak gemaakt in Elst om het op te lossen.
Diagnose: Zwakke accu en kapotte lintsensor. Beide zijn vervangen. Op mijn vraag; “Wat zijn de kosten?” kwam het antwoord: “Niets meneer, de motor moet gewoon goed zijn.”
In de week nadien een volgend probleem gemeld met de remmen. Als ik langzaam kwam aanrijden bij een verkeerslicht, met slepende rem, dan was dat niet vloeiend maar met schokken. Ik rem wel, ik rem niet, wel, niet, wel, niet. Ik vond dat super irritant. De remmen zouden worden nagekeken als het zadel kon worden omgeruild.
Afspraak gemaakt met de werkplaats. Gisteren weer de reis naar Apeldoorn gemaakt. Dat is enkel toch weer een ritje van 230 km. Ik ga dus niet elke week een kijkje nemen, dat voert wat te ver. Na testrijden door de monteur, het verdict: het ligt aan de remschijven.
Er werden twee nieuwe remschijven gemonteerd.
Op mijn vraag; “Wat zijn de kosten?” kwam het antwoord: “Niets meneer, de motor moet gewoon goed zijn.”
Een dergelijke service op een motor van 2009, die is dus echt niet nieuw meer, vind ik grote klasse. We mopperen op de diverse fora wel over dealers -stealers-, maar dat gaat wat mij betreft in dit geval zeker niet op.
Simako-BDM cq Stella Motoren, topbedrijf, top service!!!