Had vandaag maar weer eens mij SRC geupdate naar de laatste versie.
Nu heeft mijn dochter een Scala G4 en ik heb mijn SRC maar eens bekeken met de Scala software omdat de G4 en SRC iedentiek horen te zijn.
Dan zie ik 2 opties welk ik wijzigen en kan wegschrijven naar de SRC …

Nu loopt Schuberth nogal achter met het updaten … alleen ik heb hem nog niet getest of het werkt, maar het wegschrijven geeft hij wel completed.
Kon ook de SRC updaten met de laatste versie van de G4 maar dat heb ik niet gedaan.
Ik weet in het verleden dat de software een melding dat het geen SRC of G4 was, nu schijnbaar niet meer.
Blijft altijd een lastige;
Qua software-update van de OEM fabrikant (Scala) in een niet-OEM oplossing (Schuberth SRC) loop je een zeker risico dat je de SRC “bricked”, oftewel de oude SRC firmware wordt gewist om plaats te maken voor de Scala firmware en die past of werkt niet. De SRC heeft dan geen terugval-mogelijkheid om de oude "reguliere“ SRC firmware te gebruiken, en zou mogelijk dan geheel stoppen met werken.
Is je SRC nog onder garantie kan je dan nog aanspraak daarop maken, wetende dat je de verkeerde firmware gebruikt hebt?
Meestal wordt dat ergens in de kleine lettertjes uitgesloten.
Valt je SRC buiten de garantie, heb je op een dergelijk moment helemaal problemen.
Dan de Configuratie-Wizard van Scala op de SRC toepassen:
Die is geschreven voor een specifieke software (firmware) versie.
Ga je die gebruiken op een voorgaande (of andere) software/firmware is het maar de vraag of die settings goed overkomen bij de SRC in kwestie.
In het gunstige geval gebeurt er niets, want de oude(re) software/firmware van de SRC “begrijpt” die nieuwe mogelijkheden niet en is het een “ignore”.
In een ongunstig geval conflicteert de nieuwe settings met heel iets anders binnen de oude software, maar dat merk je gauw genoeg.
Heel soms kan een nieuwe Wizard met oude software/firmware ogenschijnlijk rare problemen introduceren.
Je weet het niet, totdat je het probeert. 
Je kunt wel 1 eenvoudige test doen;
De SRC uitlezen via de Scala Wizard. Als die extra settings niet functioneel zijn binnen de SC, zou ik verwachten dat ze grijs-gemarkeerd (greyed-out) en niet veranderbaar zullen zijn.
Het blijft lastig maar ik heb 1 stelregel:
Aangezien het geen PC is die je ff kunt formateren (o.i.d.) als het echt helemaal fout gaat, hou ik mij liefst aan datgene wat Schuberth aanbiedt qua updates.
Maar anders horen wij graag van je zodra jij het geprobeerd hebt. 
Proef ondervonden … werkt niet zoals het moet … Als de radio aan is kwam de Zumo niet door …, click to link stond opeens uit.
Ik heb een restore gedaan en de laatste versie er opnieuw opgezet en nu werkt hij weer zoals het moet.
Zit toch iets anders in de laatste firmware van de G4 en SRC kraag.
Jammer!
Gelukkig dat je het allemaal hebt kunnen herstellen.