Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Inderdaad, er zijn allerlei combinaties mogelijk.
Ik hou de “eenvoudige” regel aan, het nieuwste apparaat geeft vaak de meeste mogelijkheden. :wink:
Dus die is degene waar ik probeer alles aan te pairen.
Soms moet je ook ff opletten in welke volgorden je de verschillende BT apparaten aan zet.

En heel belangrijk is dat de BT apparaten elkander onderling niet eerder (meer) “kennen” uit een vorig verleden (lees: geen bestaande/voormalige pairing aanwezig behalve het centrale apparaat), vandaar de eventuele fabrieks-reset.

Het eventueel kunnen bellen, passagier kunnen laten meeluisteren met de muziek uit een apparaat, intercom-functies en dergelijke is afhankelijk van het apparaat, zie handleiding (en eventuele software-updates!)

Ik heb een reactie van Schuberth over het pairen van de SC1. Daar gaven ze aan geen ervaring te hebben met de Schuberth remote control RC4.
Ze leveren een remote controle voor bevestiging op de motor. Er zijn maar 3 merken GPS die op de motor veel gebruikt worden. TomTom, Garmin en BMW Navigator. En dan aangeven dat ze vermoeden dat volume geregeld kan worden maar niet weten hoe de andere knoppen reageren op de verschillende merken GPS. Als je iets op markt brengt ga je dat toch eerst testen?
Zoals ik het nu gepaird heb werkt het zoals ik het wil. Alleen krijg ik geen waarschuwing flitspalen meer. Maar ik vermoed dat dit een probleem is met de Garmin smartlink op de iPhone. Ik zag een melding van smartlink dat ik aankopen moest herstellen. Waarschijnlijk komt dit door een update van IOS 11 op de iPhone. Ik heb dit gedaan maar nog niet kunnen testen.

Ik heb ook IOS v11 (ben een beta-tester) en vandaag in den Buitenland werkte het melden van die flitspalen bij mij prima.
Kreeg de “pong” en het berichtje bovenin het scherm.
Maar dan op de BMW Navigator V, deze keer.

Kreeg hier ook gewoon de ‘pong’ maar had sc1 onbewust op max volume staan… was ff schrikken

Ik krijg nog steeds geen waarschuwing flitspalen. Zag op forum waypoint dat meer mensen dit probleem hebben. Als ik op de iPhone kijk staan de flitspalen in Garmin Smartlink. Maar wordt niet doorgegeven aan de Zumo. Ik heb paar keer koppelingen verwijderd en gereset, opnieuw gepaird maar het helpt niet. De verkeersinformatie wordt wel gemeld op de Zumo. Dat is toch vreemd dat smartlink dat wel meld en de flitspalen niet.

Is het niet zo dat Snelheidscamera een optionele (betaalde) dienst is van € 9,99 ?
Kan mij herinneren dat ik binnen de SmartLink App toentertijd voor meerdere zaken moest (extra) betalen naast de Live Traffic dienst. _001

PS: Als het goed is moet je ook kunnen nazien wat de status is van je Subscription/Abonnement?

Let wel, er staan fabrieks-af ook al reeds (verouderde) TrafficCAM’s in je GPS.
(Netherlands_safetycam.gpi etc)
Mogelijk dat je die “ziet” staan op je GPS, in plaats van degene via SmartLink? _001
Die anders veilig stellen (= backup) en wissen op je GPS?

Op de Zumo zijn de Garmin flitspalen uit geschakeld. Anders krijg je dubbele meldingen. Ik moet dus alleen de flitspalen van Smartlink zien. Het was een eenmalige aanschaf en geen jaarlijks abonnement. Op de SRC werkte het en op de SC1 niet. Dus ik verdacht meteen de nieuwe koppeling SC1 , Zumo en Iphone. Maar lees ik dus dat meer mensen hetzelfde probleem hebben.

Antwoord van support Garmin gekregen. Ik moet de Garmin flitspalen op de Zumo maar weer aanzetten. Ze hebben geen idee waarom smartlink de meldingen flitspalen niet meer doorgeeft en de verkeersinformatie wel. Met dit antwoord schiet ik ook niets op.

Omdat er nogal wat verwarring is over het pairen heb ik Sena om advies gevraagd. Ik had het dus goed gedaan.
Sena geeft aan voor de Schuberth SC1. Iphone koppelen aan SC1 met mobile phone pairing. GPS koppelen aan de SC1 met second mobile phone pairing.

Wat betreft de flitspalen schiet ik niet veel op met de helpdesk van Garmin. Ik geef aan dat het altijd heeft gewerkt. Wat nu is veranderd is een firmware update van de Zumo en een update van de iPhone. Krijg je antwoord wat je moet instellen op de Zumo om smartlink te ontvangen. Dat wist ik natuurlijk wel. Ik ontvang smartlink op de Zumo want de verkeersinformaatie en het weer zie ik wel.

Gisteravond gaf Apple een update voor de iPhone met bugfix. Versie 11.0.3. Ik weet niet of deze update de oplossing voor het probleem was, maar vandaag melde de flitspalen zich weer op de Zumo.

Ok.
Dan zal dat het inderdaad geweest moeten zijn.
En vandaar ik dat zelf niet(s) bemerkt heb, ik zit op v11.1

Mijn opzet is op dit moment nog steeds:
Navi verbindt met SC1 en iPhone.
Ik wordt helemaal koekoek van alle meldingen; files, flitsers, weet ik het. Telkens als ik rijd denk ik oh ja en probeer dan onderweg op te lossen en thuis denk ik er niet meer aan… ik zou de door Sena voorgeschreven opzet best willen proberen maar als ik de meldingen uit krijg dan ben ik ok. Ik vind de meldingen erg luid in verhouding tot de aanwijzingen. Ook kraken de meldingen af en toe.

Ik vergeet echt telkens de SC1 uit te zetten, krijg het niet in mijn systeem. Hij lijkt niet hard leeg te lopen wanneer niet in gebruik want heb hem na de eerste keer nog niet extra opgeladen. In mijn opzet kan ik niet meer de batterij uitlezen op de iPhone dat is wel minder…

Je bent nu thuis en je denkt eraan… Gewoon al die meldingen in je navigatietoestel uitzetten…

Kan ook prima werken, elk voordeel heeft een nadeel.

Dat moet je inderdaad niet proberen onderweg op te lossen, je hebt de handleidingen er ij nodig en mogelijk ook het internet.
(voor het eventueel opzoeken van bepaalde dingen)

Weet niet welke navigatie je gebruikt maar dergelijke meldingen zijn, zoals aangegeven PaPinkelman aangeeft, uit te zetten.

Ook dat kan je instellen, meestal mixer genaamd of volume-controle binnen de navigatie.

Dat is een BT probleem, of van je navigatie of van je headset.
Kan komen door een dynamische power-save mode maar ook mogelijk een update van de software/firmware.
Maar een andere BT bron in de buurt kan ook dit soort storingen veroorzaken. Bijvoorbeeld radio.
Meestal lost het wissen van alle paarigen en het opnieuw pairen dergelijke problemen op, in mijn ervaringen.

Ik neem aan dat je BROVAK doet en spullen klaar legt voordat je gaat rijden e.d? _001
Mijn routine is de avond ervoor alles wat opgeladen moet worden, aan de lader(s) hangt.
De Schuberth SC1 maakt gebruik van de Li-ion accu’s, die kan je beter niet te ver leeg laten lopen, tijdig opladen is het devies als je langer van je accu wilt genieten. Korte laad-cycli, zoals de avond ervoor, verlengt zelfs de levensduur van een Li-ion accu.

Vandaag werkte het niet meer, geen waarschuwing flitspalen meer. Waarschijnlijk heeft het ook niet gewerkt via smartlink. Ik zag dat garmin flitspalen aan stond op de zumo. Muziek iPhone niet meer te bedienen via afstandbediening. Ik word gek van dat bluetooth en garmin software. Opnieuw op verschillende manieren gekoppeld en toen de moed maar opgegeven. Dan maar alleen de navigatieaanwijzingen via de SC1. Het enige wat nog werkt is de volumeregeling via de afstandbediening.

Misschien weet iemand het antwoord. Als je smartlink gebruikt op de telefoon, moet je dan op de Zumo wel of niet Garmin flitspalen aanzetten?

Dag later werkte alles weer zoals het moet. Ook antwoord van Garmin gekregen. Garmin flitspalen op de Zumo moet aangevinkt staan. Smartlink op de iPhone werkt de database die op de Zumo staat bij.

Ik heb een paar keer een vraag gesteld aan Sena. Maar de helpdesk geeft altijd hetzelfde antwoord. Reset naar fabrieksinstelling en opnieuw pairen. Echte oplossingen hebben ze niet als het niet goed werkt.

Koppeling rechtstreeks tussen C4 en telefoon is geen probleem.
Wel weer als telefoon via Navi VI gekoppeld is.
Daarnaast heb ik het probleem dat het klepje op de kinbak erg rammelt al het open staat.
Hebben meer mensen hier last van?

Dat klepje heb ik eigenlijk altijd open staan, maar nog geen rammeltje waargenomen… al met al een heerlijke helm (heb de pulse, maar dat is alleen maar andere tekening denk ik)

Ander probleem, beslaan vizier.
Afgelopen woensdag halve dag in de regen gereden en het vizier besloeg bijna helemaal.
Zelfde dag terug naar de dealer en deze heeft gisteren contact opgenomen met de importeur.
Wat is er nu aan de hand, het lijkt alsof er (zoals bij Pinlock) een siliconen laagje rond het binnenvizier zit maar dit is maar schijn.
Doordat dit van harde plastic is schuurt het binnenvizier op het buitenvizier waardoor er kleine krasjes ontstaan en er condens tussen kan komen.
Inmiddels heb ik een nieuw vizier laten monteren (garantie) en schijnen ze bij Schubert bezig te zijn met een siliconen binnenvizier.

Daarnaast krijg mij dealer een modificatiesetje voor de reparatie van het rammelende ventilatieklepje zodat dit dan ook weer opgelost kan worden.
Problemen met zowel klepje als vizier zijn dus herkend en erkend. Waarvan akte…