Schubert of BMW?

Ik heb zaterdag op mijn “nieuwe” 1150RT met een nieuwe fluo (ja,ja!) C3 gereden. Oordoppen was ik vergeten maar desondanks weinig kabaal. Dat klopt dus wel!
Verder viel mijn op dat ik er wel een warm hoofd in kreeg,…ik ben dus wel benieuwd hoe dat in de zomer gaat worden? Je kunt er wel wat kin-delen uithalen voor meer ventilatie…
Zit lekker en ventilatie opening werken goed. Zonnevizier loopt mooi laag door, perfect. Lekkere pot tot nu toe:-)

Had je het schuifje bovenop wel open gezet, dat scheelt een stuk, ik merkte in de zomer-periode een heerlijke koude bovenop mijn kersenpit. _005
Schuifje is open als het naar achter geschoven is, in 3 standen.

Daarnaast zit aan de binnenkant ook nog een zgn. zomer- en winterstand bovenin aan de binnenkant van de helm.
Als je twee grote gaten ziet nabij de voorzijde, is het de zomerstand. In de handleiding (pagina 261) staat beschreven hoe je dit wat meer kunt afdekken.

Dit werkt inderdaad heel goed. Ik vind het veel beter werken dan bij de C1. Daar voelde ik nauwelijks verschil. Verder zal ik nooit een zwarte helm nemen. Deze zijn ook een stuk warmer in de zomer.

Groetjes Maarten

Hmm, ik moet eerlijk bekennen dat mij dat in mijn situatie nog niet is opgevallen.
Ik zal daar eens op gaan letten.

Al met al ben ik heel erg tevreden over de Schuberth C3, ook qua comfort e.d.
En heel erg ontevreden over de Nolan N103 qua geluid e.d.
Als ik die draag zonder oordoppen heb ik binnen 5 minuten op de snelweg al last van lawaai op de oren.
Maar dat is mijn werk-helm en heel gemakkelijk voor wat betreft de Bleutooth (N-Com vreet vrijwel alles wat ik heb) of draadgebonden.

Daarin voorziet de Schuberth SRC flink minder, maar dat is een andere topic (en als reeds de revue gepasseerd in een ander draadje :wink: )

Bij aanschaf dient de C3 in eerste instantie ietwat strak te zitten, dan kan de helm naar je hoofd vormen.
Belangrijkste indicatie vindt ik (maar ben zeker geen expert) dat de helm-rand niet op je wenkbrauwen zit, maar een centimeter daarboven. (ongeveer).
Een goede motorzaak laat je de helm proberen en ff een uurtje in de zaak meer rondlopen, koffie/thee drinken etc.

Hallo,

Ik heb nu een schuberth C2 gekocht bij polo in kleve voor 286 euro. Ik ben er erg blij mee pinlock erin en echt super stille helm.
Cardo rider q2 was even een beetje kloten om deze echt goed erin te krijgen maar nu een perfecte helm. Hiervoor had ik een evo4 van bmw en was ook een goede helm. Nadeel van de schuberth is dat als je de helm openklapt dit niet erg goed blijft zitten gaat snel weer dicht. De bmw helm had daar géén last van.
Maar al met al heb ik meer plezier van mijn schuberth dan met mijn bmw helm. Toch persoonlijk denk ik.

Veel plezier met je keuze.

Grtz Eddy

De C3 klapt niet naar beneden echter bij het dicht klappen hoor je niet de klik die je zonder dat je hoofd erin zit wel hoort. Het zit allemaal nog wat strak, denk ik? Dus even checken of ie wel goed gesloten is, is wel belangrijk!!
Verder vond ik bij de BMW klaphelm (type 6, kan dat), deze naast de motor al mega lawaai maken :unamused: ,…als je het vizier beweegt krijg je haast een gehoorbeschadiging van de ratel sound _002
Dit laatste én de uitstekende test van de C3 hebben mij voor de C3 doen kiezen.

Vorige week wezen kijken voor een nieuwe helm.
Bij Mofra in Rijen hebben ze zowel Schubert als BMW helmen.

De pasvorm van de C3 is voor mij veel prettiger, de BMW drukte mijn wangen helemaal plat.
Heb hierbij goed onthouden welke maat ik moest hebben.

De C3 zou in Fluor bij Mofra 599 euro kosten.
Ben wat op internet gaan zoeken en kwam hem toen tegen bij motowebshop.com als aanbieding voor 429 euro… :O

Normaal wil ik een lokale winkelier wel ondersteunen, maar een verschil van 170 euro gaat mij dan toch te ver.
Heb hem nu online besteld, hopelijk krijg ik hem snel.

Heeft iemand ervaring met de C3 in combinatie met de Scala Teamset Pro?
Het communicatiesysteem van de C3 vind ik wel mooi, maar geen 300 euro extra waard.

Ik heb wel ervaring met de http://www.motowebshop.com en tot op heden alleen maar goede dingen over gehoord.

Groetjes,

Maarten

Ik hoop dat mijn ervaring ook een goede wordt… Big RT Smile

Vandaag de helm binnengekregen…
Alle complimenten voor Motowebshop.com

Binnen 3 dagen binnen… het plezierrijden kan beginnen Big RT Smile