Schaar heftafel

Met de zoekfunctie kom ik wel grote heftafels tegen maar geen kleine schaar ‘brug’.

Kan dat wel onder onze motoren? Als iemand het heeft kan er dan een foto geplaatst worden? Dan kan ik me oriënteren op welke ik wil hebben.
schaarbrug.jpeg

Zo een heftafel is hartstikke leuk en neemt weinig ruimte in maar is natuurlijk niet stabiel.

Je gaat toch niet het risico nemen dat een dure motor van 260 kilo er vanaf schuift en in zijn val nog van alles meeneemt wat in de buurt staat…
Ik in ieder geval niet…

Wil je aan je motor werken dan moet je een grote heftafel hebben, daar kun je ook de motor op vastzetten en daar kun je dan veilig werken.

Voor de motorrijder geldt “safety first” ook in de schuur/werkplaats.

Henk7777

Mee eens.
En waar je bij moet kunnen kan je vaak niet bij … oliefilter, aftapplug etc.

Ik heb een Harleylift. Dat is geen schaalmodel zoals TS laat zien.
Ik zet mijn Harley daar zeer geregeld op. Even een paar spanbanden er aan en de boel staat voldoende stabiel om de motor te wassen/poetsen en kleine werkzaamheden aan uit te voeren. Ik heb bijvoorbeeld het voor- en achterwiel gedemonteerd voor een bandenwissel.
Mijn '23 RT durf ik er niet op te zetten omdat ik geen methode kan vinden om die, naar mijn zin, stabiel te plaatsen. Hij komt namelijk vooral op de uitlaten te rusten en dat vind ik geen prettig idee.
9705391-motorlift-1.jpg

Dank voor de reacties. Wat jullie aangeven zat al in mijn hoofd maar er is hier geen ruimte voor een stevige brug. En motoren die een vlakke onderkant hebben staan wat stabieler dan een BMW met blokken etc. De veiligheid is zeker belangrijk, en toch verkopen ze de hydraulische tafels als geschikt voor BMW. Mijn eerste observatie waren inderdaad de uitlaten die in de weg zitten maar daar kan je met vulling omheen.
Dus daarom een draadje gestart om te kijken of er mensen zijn die het wel veilig en werkzaam gebruiken. En die zijn er zo op het eerste oog niet. Dan komt het apparaat er ook niet.
Misschien moet ik dan maar verhuizen naar iets met een grote hal!

Misschien kun je een garagebox kopen of huren…

Henk7777

Dat is wel een goedkopere oplossing, verhuizen is in deze tijd al snel heel duur.