RT Forum tourritten

Is er iets van een structuur, bijv een agenda, een soort planning waarop ingetekend kan worden voor het organiseren van een tourrit op datum of regio? Of worden de RT Tourritten door liefhebbers op enig moment spontaan aangeboden in de rubriek: 'Zelf een RT forumtour plannen?

Er is geen structuur of document op het forum met richtlijnen voor een tourrit. Een tourrit moet mijn inziens echter niet langer zijn dan 150 kilometer. Er moet een start/aankomst locatie gekozen worden en houd rekening met tussenstops in de route. Denk daarbij ook aan de inwendige mens voor een lunch. Deze locatie kun je inplannen of vrij laten voor eigen invulling. Sommigen, die verder weg wonen, boeken een dag van tevoren het dichtstbijzijnde hotel.

Je kunt de voorgenomen tourrit wel inplannen in de forum agenda. En het gaat inderdaad spontaan door hen die dat willen doen. Je hebt daarin de volledige sturing. Het is denk ik handig en fijn als je één of meerdere “gelijkgestemden” kunt vinden om dit samen te doen. Je kunt dan onderling overleggen en afspraken maken. Een app groepje is snel gemaakt. Ik zit bijvoorbeeld in zo’n noordelijk app groepje met forumleden en vandaar uit kun je iets vlotter in korte lijnen overleggen en/of samenkomen. Zo hebben wij de Jubileum tourrit georganiseerd in de provincie Drenthe. Maar je kunt natuurlijk het ook helemaal zelfstandig doen. Ook zijn staan er TIPS op het forum over het rijden in een groep. Verder zijn we hier uiteraard behulpzaam.