Hallo ik ben Ronald.
Sleutel ervaring: ruim 45 jaar.
Vroeger begonnen met brommers sleutelen (oude Solex kopen van bord supermarkt die lang stil hadden gestaan als 14 jarige)
Op 18 gelijk motor gekocht met proefrijbewijs.
Voor mijn 19e jaar al op Suzuki gsx1100.
Nooit wat gebroken, in buitenland gewoond en gewend om in de bergen te rijden.
Nu al mijn 2e BMW.
Van harte welkom op ons mooie en bedankt voor je intro.
Deel gerust ook je sleutel ervaringen want we leren vooral van elkaar. Ook hebben we een topic waar je je ervaringen over het rijden in de bergen kunt delen: https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=84&t=9048 . . . veel plezier op ons forum!
nooit gebroken betekend niet … nooit gevallen!
Maar blijkbaar stevige botten of een dosis geluk.
Nee een keer het voorwiel laten blokkeren in grind.
Dat was met teenslippers aan en korte legerbroek T shirt.
Na bezoek ZKH was ik getransformeerd in mummie.
De motor zelf had amper wat.
Daarna kwam het verstand (19jr) en vanaf dat moment eigenlijk geen gekke dingen.
Nou nee ik vergeet er eentje. Ik verloor mijn evenwicht toen ik voor stoplicht naar leuke vrouw keek.
Ik vergat de motor en tipte net even te ver om de motor recht op te houden. Niks geen schade of blessure, maar ik stond wel even voor paal .
Een deel van de leerschool is ook het op het ijs rijden met de brommer/motor. Het kan maar grijp niet in die rem!
(Zou dat nu niet meer doen, of aanbevelen).
Rijstijl defensief, vooruit kijken, trainen voor betere skills, goed onderhoud van remmen. Voorrang geven, snel uitwijken, countersteering (rechts duwen om naar rechts te gaan, ipv leunen bij snelle uitwijk manoeuvre)