Inderdaad, resolutie is pas echt van belang als je het op een groot scherm of TV bekijkt.
Publicatie via YT geeft sowieso al verliezen (door hun her-codering), je originele opname is de helft op YT. 
Ik ben van mening dat de kijkhoek van de lens/opname ook belangrijk is.
Ik zou overigens sowieso de 960 modi vermijden, dat is voor beeldverhouding 4:3 en de meeste van ons zullen thuis een breedbeeld (=16:9) TV hebben.
Als je 4:3 opname gaat bekijken op een 16:9 beeldscherm, zal het beeld opgeschaald gaan worden door de TV/scherm/software, en dat gaat soms ten koste van de (juiste) verhoudingen van het beeld.
Daarnaast heb je bij de Hero 3+ Silver in de 960 de lens standaard (alleen) maar in Ultra Wide, wat soms rechte lijnen (denk aan lantaarnpalen langs de weg) overdreven geboden terug ziet in de opnames, het zogenoemde vissenoog effect. Dat zou je eigenlijk niet moeten willen, denk ik zelf.
Voor 16:9 is je keuze dan 1080 of 720.
Als je dan gaat kijken naar die 2 modi op de Hero 3+ Silver, zie je dat bij 720 (ook) weer Ultra Wide.
Terwijl je bij de 1080 mode de keuzen hebt voor Narrow, Medium en Ultra Wide.
Kortom, in mijn optiek althans, kom je dan âautomatischâ toch weer op de 1080 mode, dan heb je ook de keuze van opnamehoek en alle effecten daar van.
Dan wat betreft FPS:
De (hogere) frame-rate is vooral van belang als je opnames achteraf bij de be/verwerking wilt vertragen.
Bijvoorbeeld die duif die net vlak voor jou motor tot bezinning kwam dat meevliegen misschien niet zoân heel goed idee was. 
Een te lage framerate geeft een schokkerig effect, een hogere FPS geeft een meer mooier vloeiend beeld.
Met een FPS van 30 is het over het algemeen, als je niet achteraf met vertraging van een deel van de opnames o.i.d aan de slag wilt, prima.
Hogere FPS heeft over het algemeen ook een nadelig invloed, niet alleen op de groottes van de opname (hoewel een microSD van 64Gb Class 10 echt niet zo heel duur hoeft te zijn) maar ook de lichtgevoeligheid van de camera verandert, waardoor deze soms wat âoverstuurâ raakt bij lichtwisselingen. Denk aan tunnels e.d.
Maar ik kan van alles schrijven en mijn mening over geven, het beste kan je die verschillende modi en de effecten daarvan beter zelf ervaren.
Waarbij je dan bijvoorbeeld de Hero 3+ op 1 plaats laat zitten, het zelfde stukje keer op keer gaat rijden en dan met verschillende modi kunt gaan vergelijken.
Maar het bovenstaade zijn mijn meningen en ervaringen, hopelijk krijg je ook van anderen hun meningen en goede raad. 