Ik ben geadviseerd om deze Abus remschijfslot te kopen. Deze slot heeft geen reminderkabel maar gezien de kosten voor zo’n kabel geen ramp voor mij om deze apart aan te schaffen. Heeft iemand deze slot en wat zijn jullie ervaring(en) met deze slot?
Volgens het advies wat ik kreeg moet deze passen op een 2007 BMW R1200RT, hoe kan ik dit voor aanschaf van zo’n dergelijke slot controleren?
Wellicht dat iemand een ander goed product heeft met alarm erop?
ik heb de Granit Detecto X-Plus 8000 al vele jaren (5 jaar geloof ik). Die heb ik op een R1100RT gebruikt en nu op de 1200RT LC. deze heeft ruimte genoeg om over de schijf te gaan. Met minder ruimte (in de lengte dus) zou ie ook nog prima passen. Dus ik denk dat die jij voorstelt prima past. Kan je hem niet even ergens proberen?
Een reminder kabeltje heb je eigenlijk niet nodig. Zodra je gaat rollen gaat het alarm af. Ik vergeet hem zelden eraf te halen maar als ik het vergeet dat gaat gelijk na de eerste cm het alarm af.
Even schijf opmeten en vragen naar de lengte maat van het slot zou uitsluitsel moeten geven
Ik heb het slot dat je wilt hebben en gebruik het op mijn R1200GS LC van 2015 en bevalt me goed. Hij valt om de hele schijfrem heen en als ik naar een foto kijk van een 2007 BMW R1200RT verwacht ik dat het bij jou ook gaat passen.
Heb dus de Abus Remschijfslot Granit Detecto X-Plus 8077 ART 4 aangeschaft (in het geel) met reminderkabel als extra (wellicht vanwege het alarm overbodig, maar toch… er zal maar net een vuilniswagen met alle herrie en kabaal naast je motor geparkeerd staan )
Goede keus, kabel heb je niet nodig, ding maakt al herrie als je er naar kijkt. Er zitten gewone batterijen in dus geen gedoe met oplaadbare die er naar een paar jaar mee ophouden
hehe. klopt! Wat is dat ding gevoelig!!! ging al af als een kip met gekke koeienziekte op het moment dat ik nog bezig was dat ding aan de remschijf te hangen…
Als dat ding afgaat moet ik dan echt naar buiten slot losmaken? Ik heb 1 sleutel met knopje maar dat lijkt me meer voor dat kleine led lampje??
Ja knopje is voor lampje. En ja je moet erheen met de sleutel om hem stil te krijgen…maar meestal is ie dan vanzelf al gestopt.
belangrijk is dat, als je hem monteert en de sleutel eruit haalt, dat ie daarna niet nog kan ‘bewegen’. Daarmee bedoel ik dat ie, zodra je de sleutel eruit haalt hij zich die positie aanleert als de juiste en als ie dan een stukje nog verschuift op de schijf kan het zijn dat ie bij een zuchtje wind af gaat. Dus als je hem op de bok zet en je achterkant is zwaarder dan je voorkant, dan komt je voorwiel los en geheid bij een beetje wind zal je alarm afgaan omdat de wind je wiel een beetje verdraaid
Om beweging van het voorwiel tegen te gaan schuif ik altijd een kunststof spie onder het wiel.
Mijn motor staat dan met wind vele malen stabieler.
Teven gebruik ik geen reminder kabel want met de spie onder dat voorwiel krijg je heb gewoon niet van de bok af.
Spie en slot zit bij mij tijdens de rit in het opbergvak voorin.
Sinds ik de spie gebruik heb ik geen last meer gehad van valse meldingen door wind of langslopende kinderen.
Het slot stopt vanzelf met lawaai na 30 seconden, is een wettelijk eis (helaas …)
De haak moet vanaf de binnenkant naar buiten om de schijf gedaan worden, de laatste handeling is de sleutel er uit, dan heeft hij nog 1 seconde om op zijn plek te komen en dan vooral afblijven !!
Klopt! Heb deze slot dus ook aangerschaft en met behulp van deze (instructie) video op Youtube hangt ie nu aan de remschijf! Voel me gelijk een stuk beter nu ik dit heb. Alleen nog priegelen met die BMW alarm op de motor zelf…