Gisteren achtergekomen dat mijn remlicht aan blijft. Bij voetrem gekeken en het lipje van de schakelaar komt vrij en hoor je ook klikken zodra je deze indrukt. Het remlicht reageert heel licht maar blijft branden. In de handrem hoor ik niets klikken indien ik de rem inknijp. Het remlicht reageert totaal niet en blijft voor de volle 100% branden. Omdat hij iets reageert op de voetrem denk ik dat het de voetrem is. Wellicht oxidatie. Ik kom moeilijk bij de schakelaar. Volgens mij moet er best wat los om er goed bij te kunnen…?
Hebben jullie tips. Kon er weinig over vinden op dit mooie forum.
Bij mijn R1100RT had ik er ook last van dat mijn remlicht aanbleef. In het begin zocht ik het in de switch maar daar lag het niet aan.
Pas bij het vervangen van de remleidingen was het probleem verholpen.
Remleidingen zijn 2 jaar geleden vervangen. Ik denk dat dit echt 1 van de schakelaars is. Ik wil graag weten hoe ik het beste bij de achterremschakelaar kan komen. Moet de hele zijkant eraf of alleen de footplate of wellicht een ander truukje.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn . Achter het kleine zwarte zijpaneel zit de connector van de remlichtschakelaar. Wanneer je licht blijft branden, dan haal je deze even los en dan weet je of de schakelaar voor, of achter defect is. Bij mij was het de achterrem schakelaar. Goed zelf te vervangen, maar het alu deel heb daar wel voor moeten verwijderen.
Heb je een werkplaatshandboek, dan kun je goed terug lezen wat er los moet. Valt wel mee.
Kan ook zijn dat de voorremschakelaar blijft hangen. Als je de achterrem indrukt komt er iets meer stroom op het remlicht te staan (al dan niet door slechte massa). Kan dus ook zij dat de schakelaar van de voorrem blijft hangen, omdat je niks hoort klikken.
Het is dus de voorrem. De schakelaar is volgens mij niet goed. Metalenstrip erg kort. Hebben jullie een adresje waar ik deze kan bestellen.
Ik heb de stekker gezocht van de schakelaar maar kon hem niet vinden. Alles zit vast met heel veel tyrips.
De R1100RT is niet zo geavanceerd
De remlichtschakelaars voor en achter zitten parallel aangesloten en schakelen direct het remlicht. De kabelboom volgen om de stekker te vinden dan maar. Kan evengoed onder de tank uit komen
Gisteren de rechter stuurschakelaars op mijn r1150rt gedemonteerd aangezien mijn richtingaanwijzer naar rechts steeds spontaan aan ging. De stekkers blijken bij mij rechts in de kuip te zitten. Door de wijze van vastzetten en dat ook mij gezegd was dat ze onder de tank zouden zitten heb ik lang moeten zoeken. Uiteindelijk de cockpit los gehaald en toen kon ik de draden volgen en de stekkers loshalen.
Richtingaanwijzerschakelaartje zat vol vocht. Gedroogd en daarna met vaseline onder het rubbertje hoop ik dat het vocht wegblijft. Anders zal ik de stuurschakelaar moeten vervangen en de stekkers weer los halen. Het dunnere draadje zit, bij mij, met een kleine stekker bijna tegen de kuip bij de richtingaanwijzer.
Inmiddels microswitch gekocht a 1 euro . De oude van de originele bedrading geknipt en de nieuwe erop geslodeerd. Ben vergeten foto’s te maken. Het was eigenlijk een klusje van niks. Indien je meer wilt weten wil ik wel een how to maken.