Ik wil graag jullie mening weten.
Ik moet bij mijn R1150RT links voor de rem klauw vervangen.
Kan je dan volstaan met het ontluchten van de rem klauw of moet dan alles inc. de abs pomp ?.
Dit is namelijk wat de monteur zegt die het gaat uitvoeren.
Hoor het graag van jullie.
Ik heb de remklauw laten vervangen en gelijk de remvloeistof laten vervangen.
Nou is er een probleem bij gekomen dat de remhandel voor niet helemaal teruggaat. De monteur had het over een plastic busje wat mogelijk vervangen moet worden maar kan hier niets over vinden. Komt iemand dit bekend voor en is dit zelf te doen.
Ik ken het gelukkig niet, maar het kwam mij wel vaag bekend voor. Ik vond deze:https://www.knalpot.nl/reparatieset-978/
En ‘kun je het zelf doen?’. Dat vroeg men mij vroeger ook toen ik nog videorecorders repareerde. Mijn antwoord toen past hier ook: ‘Het ligt er aan hoe handig je bent.’
Beetje flauw misschien, maar; een BMW monteur beschikt niet over superkrachten (uiteraard wel over kennis en ervaring). Lees je in, kijk youtube, daar wordt je vaak wel wijzer van.
Ik kan helaas niets vinden over het verhaal dat mijn remhendel net het allerlaatste stukje niet teruggaat.
Is echt maar minimaal maar zorgt er wel voor dat de abs in storing gaat bij het starten. Als ik hem terug duw lost de storing op. De remmen werken verder prima. Zou haast denken dat er een lam veertje inzit, maar kan niets vinden over hoe het in elkaar zit. Als ik alleen de voetrem gebruik blijft alles goed gaan. Hoop dat iemand nog een idee heeft
Je hebt een R1150 RT, die is voorzien van het I-ABS. Dat staat voor integraal remmen.
Tenzij je graag met je rechterhand remt, kun je je voorlopig - en wellicht permanent - beperken tot het remmen met je voet. De R1150 RT is voorzien van het I-ABS. Het maakt niet uit of je met de hand of de voet remt. Het Combined Brake System verdeelt de remkracht - ongeacht de aansturing met de hand of de voet - over beide wielen.
Dat je het in orde wilt hebben is goed te begrijpen, maar noodzakelijk is het niet.
De prijs voor een setje ringetjes, waarbij het de vraag is of je die zelf kunt monteren en of het de oorzaak van het blijven hangen is, valt niet heel erg mee. Het is een genuine BMW prijs.
Een alternatief is wellicht dat je voor minder geld een complete rempomp koopt. Het aanbod is riant en voor veel minder dan 83,62 euro. Ik weet niet hoe je dekseltje er nu uitziet, maar ook in dat opzicht kun je er ook nog eens op vooruitgaan. Wel moet het abs systeem ten dele opnieuw worden gevuld en ontlucht.
.
Schermafbeelding 2021-09-16 om 20.16.31.png
nb met een onbeschadigd dekseltje, waar kom je die nog tegen?