Hallo, ik heb een mooie R1200Rt van 04/2007 met BMW radio. De antenne bevestiging bestaat uit een verticale moer met een kartelrand waar je de antenne mee in de juiste hoek stelt en dan een plastic houder gevolgd door een rubber ring.
Nu is de plastic houder in tweeën gebarsten.
Ik denk ik bestel even een nieuwe plastic houder voor een tientje en huppetee. Maar nee
Bij de Hobbyist zie ik op RealOEM dat de antenne alleen als complete unit te bestellen is voor ca €150.
Wie herkent het probleem? En wie heeft een goedkope oplossing?
Is zo’n overzetstoeldopje voor metalen stoelpoten een alternatief? Die zijn er in verschillende maten, tijdelijk enigszins flexibel te maken, gemakkelijk in te korten én er is eenvoudig een gaatje in te boren. Maar of het stevig zat is, of evt. opvullen met iets. In ieder geval wél goedkoop . Tis maar een idee.
Bij vele standaard antennes zit een soortgelijk ringetje. Een antenne voor bijvoorbeeld 27Mc kost nog geen 19 Euro. Is nog steeds wel duur voor alleen het ringetje maar goedkoper dan de 150 Euro die je al gevonden had. Als je zelf wat wilt hobbyen, de inkeping ontbreekt aan de zijkant, dan zou je ook deze kunnen gebruiken. https://www.conrad.nl/zoeken?search=4906M8CP&searchType=regular
Om het strakker te kunnen aandraaien kan je er een plaatring achter plaatsen. Het draaien van de antenne is dan wat stroever.
Antennevoetjes heb ik nog wel. Zijn 3d geprint en zien er mooi uit. Het nummer is inderdaad 65212325382. Het originele voetje breekt na een aantal jaren en dan gaat de antenne loszitten. Dit is een mooie vervanging. Als je een ander voetje hebt kan ik er ook een nieuwe voor maken.
Kijk maar eens naar deze foto’s van het resultaat: