Beste mensen,
De 1150 rt van vriend vertoont de volgende kuren: tot 3500 rpm lijkt er nauwelijks power in huis te zijn. Vanaf 3500 rpm loopt ie als een speer.
Inmiddels hebben we:
benzinepomp getest door te verruilen met een andere 1150rt.
Injectoren uitgewisseld
Bobines uitgewisseld
Bougies vervangen (moest sowieso gebeuren)
Motronic gereset.
Kleppen okay en gesteld. Geen lekke kleppen. Cilinderdruk okay.
Gasklepsynchronisatie uitgevoerd.
Lambda uitgewisseld.
Probleem blijft! Bijna niemand thuis tot 3500rpm. Daarboven is het een feestje.
Tips zijn van harte welkom.
Ik neem aan dat ontsteking/vervroeging gecontroleerd is, en er voordat synchronisatie uitgevoerd werd geen lekkages op zijn geconstateerd.
Komen choke-kleppen geheel terug in uit-stand ?
Ik heb nog even verder gezocht.
Probleem kan veroorzaakt worden door (kleine) lekkage op inlaat gedeelte , spuit daar eens met remreiniger wanneer ie stationair staat te draaien.
Paniekje:
Chokekleppen komen geheel terug in uit-stand.
Inmiddels ook gecheckt op lekkage inlaatgedeelte. Geen probleem. Nogmaals synchronisatie gecheckt. Vlekkeloos.
Compressie cilinders: rechts 11,3/ links: 11,7.
Probleem nog niet verholpen, dus tips zijn welkom.
Geen idee of vervroeging/ontsteking is te regelen. Is er dan een bepaalde waarde mbt instelling?
Ik mis het luchtfilter(huis) in je lijstje al zou je het gedrag andersom verwachten als dat verstopt zou zitten. even het filter er uit halen, de kast bekijken/schoonmaken en een rondje zonder filter rijden.
Ook de LGB en LPB ( Little Green Basterd en Little Pink Basterd) staan er niet op, dit zijn de mapping instellingen. Mocht er al eentje geplaatst zijn kan die defect zijn en een andere, foute mapping selecteren.
Verder mocht er een Recyclyzer of andere fop-weerstand in de sensor van de luchttemperatuur geplaatst zijn , die er even tussen uit halen.
Er kan ook iets met de brandstofdruk zijn, regelklepje defect, vuil etc …
Zomaar wat gedachten zonder te veel in de theorie te duiken, de eerste 3 zijn in een kwartiertje gedaan, de laatste kost wat meer moeite …