R1250RT?

Het 2018 seizoen is amper begonnen of het nieuws voor 2019 vliegt al over het Internet. Vorige week kwam ik dit toevallig tegen, een upgrade voor de R1200RT, variabele kleptiming, iets meer inhoud, wat scherpere lijnen… Dat grote scherm op het dashboard kan een ‘BMW Connect’ zijn zoals op de 2018 R1200GS, of misschien gewoon een grote boordcomputer/tablet voor het testrijden.

http://www.motorcycle.com/features/2019-bmw-r1200rt-spy-photos-new-boxer-engine.html/

Interessant artikel, dank voor het delen.

Ziet er op het eerste zicht niet slecht uit…

Smaken verschillen. Ik vind het vooraanzicht te vlak. Tja, verder lijkt het model op de RT LC. Kortom voor mij qua looks minder aansprekend dan zijn voorganger . . .

De gewoonte is natuurlijk bij BMW, alle nieuwtjes bij de boxers als eerste bij de GS te introduceren, ben benieuwd of dit ook snel bij de RT komt.
Het nieuwe LC blok is in aantocht. https://youtu.be/6fiNULAYIUI

Inmiddels officiëel - zowel de R 1250 GS als de R 1250 RT - wereldpremiere op https://youtu.be/huUzdjJKM-s
Zowel op de nederlandse als op de duitse BMW-motorrad website zijn de nieuwe versies al te vinden - waarbij alleen de op NL-site ook de configurator al werkt!

Heb hem even met mijn voorkeuren door de configuratie gehaald…gaat 'm de eerste 10 jaar vast niet worden :sweat:
Screenshot_20180918-224039.png

In reactie op bovenstaande adviesprijs van de R1250RT van bijna 29.712 euro:

In mijn herinnering kostte de R1100RT medio jaren 90 van de vorige eeuw dit bedrag in gulden. Tja, het is allemaal flink duurder geworden. Het is en blijft een zeer fors bedrag wat je moet aftikken voor een gloednieuwe motorfiets uit Beieren.

Als ik dat aan liggende gelden had, kocht ik mezelf hier in Engeland een jong gebruikte Aston Martin convertible. Ook een gruwelijk gammele investering, maar dan hoef je er in ieder geval achteraf geen andere ruit en/of beter zadel op te leggen…

Ach, het aanschaffen van een BMW of Aston is dan ook geen investering maar een directe afschrijving maar wel een ontzettend leuke :smiley: :smiley:

Moest gisteren even bij de Motoport in Den Bosch zijn en heb daar de nieuwe GS & RT live kunnen bekijken. De RT stond er met een open gewerkte cylinder zodat je de shift-cam goed kon zien: hele mooie techniek!
Qua uiterlijk vond ik de GS & RT nagenoeg gelijk aan de 1200 serie…

Of ik maar meteen een proefrit wilde maken…zal er door mijn (kantoor)kleding wel gefortuneerder hebben uitgezien dan ik daadwerkelijk ben :smiley:

Heb beide nieuwe exemplaren zaterdag bij Mofra bekeken, behalve een ander patroon met de verfkwast was er inderdaad weinig verschil te zien, had geen tijd om proef te rijden, komt nog wel als over een paar jaar de leukere tweedehandsjes op de markt komen :smiley: