R1250GSA Trophy (2023)

Nu reed ik na lange tijd Pan European (1100), daarna een R1200RT (2008) alweer even op een R1200RT dohc (2012).
Aangezien ik regelmatig op onverhard (wil) rijd, bleek de RT dat redelijk aan te kunnen, maar regelmatig schatte ik het even in en maakte ik een U-turn.
Nu zat ik vanmiddag bij de houtkachel … en dacht “och, ik ga toch nog eens kijken”, even een paar blokjes hout erop, dan blijft ie wel branden.

Ik had al zo’n zelfde type zelfde bouwjaar zien staan met iets meer km’s op de teller, maar daar moest zo’n smak geld bij .
Nu vanmiddag een 2023 R1250GSA Trophy met alles drop en draan gekocht, voor een ietsje mindere smak geld erbij (hogere inruilwaarde en lagere aankoopprijs) … Duitse import, maar dat boeit me niet.
Upgrade van 11 jaar.

Nu ff wachten tot ie aflever-klaar is en er geen pekel ligt.

Dus ik neem afscheid van de RT, maar ik vind het hier te gezellig en met de juiste toon, dat ik hier nog wel wat blijf

En ja … de houtkachel was weer op te vlammen :smiley:

Goeie keuze, je zult merken dat de GS toch prettiger rijd, iets hoger is, wat je kniehoek wel ten goede komt, wel iets minder luxe zonder verstelbare ruit.
Zet er wel noppenbanden onder als je van het padje afgaat…

Ik heb een 40 jaar uitvoering van 2021…

Henk7777

Gefeliciteerd met de aankoop van een R1250GSA. Soms worden beslissingen gemaakt in een split second maar feitelijk denk je er dan al wat langer over na. En ja, de rust van een houtkachel kan daar bij helpen. Dat begrijp ik. :wink:

Fijn dat je de positiviteit van ons forum wil blijven ervaren. Dat is ook dank zij jou _004

Ik gooi er de Dunlop Trailmax Mission III op , eerst even de (weg)banden die erop liggen wat verslijten tijdens de gewenningsperiode.

Een fiets uit 2012 is nu wel aan vervanging toe, ja.
Goede keuze.
Veel plezier er mee.

@Paniekje, gefeliciteerd met je GS1250GSA Trophy, net als bij de Pan, met heel alfabet. Heel veel veilige km’s en plezier gewenst. Dat laatste komt ongetwijfeld goed, met het eerste is er ook wat geluk voor nodig. Verstandig ook dat je hier op het forum en het Pan forum blijft. Veel te leuk!!! _004

Dank jullie wel voor de leuke berichten.
Ik ben erg benieuwd naar hoe zo’n GS me gaat bevallen.

Daar ga je geen spijt van krijgen!! Zelf pas ik slecht op de GSA met mijn lange benen zit ik er beroerd op vandaar dat ik op een ‘gewone’ GS rij…
Setje Traimax Mission er op en gaaaaan…

Leuk man, ik wens je er veel mooie ritjes mee! _004

Vergeet niet dat je nu wel foto’s moet plaatsen op het forum. Big RT Smile

Betere foto’s kan ik niet maken :smiley:
https://stradamotoren.nl/product/bmw-r1250gs-adventure-abs-asc-esa-trophy/

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben. Ik heb afgelopen jaar ook een GS gekocht en zeker geen spijt van heb. Ik moet wel schrijven dat bij veel snelweg-km ik liever op de RT zit. Geniet ervan _004