Vandaag voor het eerst na de winter de motor proberen te starten. Helaas, geen startgeluid, geen sputteren vd de motor om een poging te wagen aan te springen. Lampje van het alarm blijft knipperen.
Verlichting, knipperlichten, het verstellen van het windscherm gaat allemaal zonder problemen.
Motor heeft de hele winter aan de optimate 4 gehangen, die steeds aangaf dat deze nog goed moet zijn.
Batterij in de sleutel vervangen. Gecontroleerd of de sensor dat de middenbak goed ingeklapt is goed staat.
Eind van vorig motorseizoen bleek plots dat de brandstofpomp lek was. Nadat mijn dealer Simako de motor had opgehaald en een nieuwe pomp geplaatst heeft heb ik nog een keer of 5 ermee gereden.
Heb je het alarm zo ingesteld dat deze er vanaf gaat als je de sleutel omdraait? Bij mij hoor ik dan één lange piep als teken dat het alarm er af is.
De brandstofpomp gaat dan aan etc.
Je had het over de batterij in de sleutel, maar bedoel je misschien de afstandsbediening? Heb je geprobeerd het alarm met de afstandsbediening uit te schakelen?
In het contactslot zit een ontvangantenne die je sleutel herkent. Die antenne is van de startonderbreker, dus dat kan ook een probleem zijn.
Idd, de accu van de afstandsbediening. Normaal schakelt het alarm automatisch af als ik de sleutel omdraai. Mbv de afstandsbediening kan ik het alarm wel “handmatig” uit/aanzetten.
Bijna 2 maanden verder en de dealer heeft het probleem nog steeds niet gevonden. Kreeg vorige week een belletje dat zij de motor om de 4 dagen probleemloos konden starten. Ik heb en had aangegeven de motor twee weken te laten stilstaan. Die periode kon ik teruglezen op de triplog van mijn navigatie. Accu was prima, startknop ook. Eind vorig jaar had ik een gescheurde benzinepomp (komt nooit voor…). Deze is toen voor een vorstelijk bedrag vervangen. Ik heb het idee dat het probleem van niet starten (geen enkel geluid maken) en het alarm niet meer kunnen uitzetten daarmee te maken heeft.
Hij rijdt super, maar na twee weken stilstand doet hij niks meer. Door de motor flink heen en weer te bewegen, het alarm meerdere keren te laten afgaan kan hij weer tot leven gewekt worden. Ben benieuwd of mijn BMW dealer ooit de oorzaak vindt… #moedeloos
Kun je het alarm niet uitbouwen of buiten werking zetten? Het is ook van mijn kant maar raden . . .
Als de RT redelijk gedateerd is (bouwjaar) kun je (per definitie) een goed schijfrem slot overwegen om aan te schaffen. Ik wil mijn RT tje van 20 jaar oud ook niet kwijt hoor (lees: dat deze gestolen wordt) maar het alarm is het eerste wat er bij mij door de BMW specialist werd afgehaald. Het schijfrem slot is een waardige vervanger en is geen stille verbruiker of iets waar een storing in kan zitten.
Tsja, als zeker is dat het aan het alarm ligt, ja, dan mag hij eruit. Bouwjaar 2010. Komende week staat hij (als het goed is) ook bij de dealer 2 weken onaangeroerd (nadat ze hem de afgelopen weken elke vier dagen startte ).
Nu maar hopen dat hij daar dan ook niet wil starten en wellicht dat ze dan zaken kunnen doormeten. Bouwjaar is 2010.
Toen ik mijn “zijschopper” kocht, werd mij door de verkoper geadviseerd de alarminstallatie niet te gebruiken. Het ding zou voor nogal wat storingen kunnen zorgen. Vraag mij niet welke… maar ik heb zijn advies opgevolgd. Het zou dus wel aan de alarminstallatie kunnen liggen.