Moet er een kleine nuance aangeven;
De wetgever heeft sinds enkele jaren verboden dat je, zonder de bijbehorende ontheffingen (lees hieronder) een blauwe of rode (en groene!) zwaailicht, ongeacht of deze aangesloten is of niet, in of op het voertuig te hebben. Punt.
Lees: als je geen politie, brandweer, ambulance of, sinds kort, RDW, bent, mag je dergelijke armaturen niet op of in het voertuig meer hebben, aangesloten of niet.
Je riskeert een flinke boete, kan zelfs een strafzaak worden en mogelijk inbeslagname van het voertuig.
Überhaupt is het voeren of het hebben van een zwaai- of flitslicht aan regels gebonden.
Met name ontheffingen en wetgeving.
Ga je dus met een dergelijke “paal” op de weg, kán je dus aandacht krijgen van de handhavers en soms zelfs bij herhaling.
Controle of het is aangesloten, controle welke kleur zichtbaar is, controle of je ontheffingen hebt, enzovoort.
Me dunkt dat het al heel snel heel vervelend voor je kán worden.
Ik heb al een paar maal, maar dat kan ook aan de tijd hebben gelegen, een witte auto achter me gehad met van die strepen aan de zijkant. Tot op heden nog geen stopteken gehad. Ik heb er ook een soort kap overheen gemaakt (die zat bij de paal toen ik hem kocht).
De paal is wit van kleur en zal me weinig problemen opleveren, daar er ook reclame op de motor komt. Ik ben nog niet klaar :mrgreen:
Zachtjes aan gaan we steeds een stapje verder. Bovendien, op het onderstaande filmpje na waar deze tijdelijk is aangesloten, werkt de lamp geheel nog niet.
Zoals ik nu met de paal rond rijd. ( niet zichtbaar dus ).
Je hebt blijkbaar al de nodige aandacht van de handhavers, mogelijk dat ze eerst jou gedragingen willen observeren, zowel opvallend als onopvallend.
Het is ook een beetje of ze klachten of aanmerkingen over jou krijgen en/of hebben gekregen.
Of omdat je opvalt en dat mag je dan verder zelf invullen.
In het nieuws was het regelmatig te lezen/zien, dat politieparafernalia te vaak misbruikt wordt voor minder fraaie en soms zelfs criminele & strafbare zaken.
Het is daarom zo’n beetje stilzwijgend ook een speerpunt van de handhavers alle gelijkende op de hulpdiensten maar dat niet zijn, hard aan te pakken.
Ik heb landelijke bevoegdheden met de nodige ontheffingen, en ik heb dergelijke materialen ook liggen, maar zal daar nooit mee willen rijden.
Noch mee kunnen rijden, omdat de handhavers dat minder en minder tolereren en/of als gewenst achten.
Als puntje bij paaltje komt, kunnen de handhavers je weldegelijk een verbaal aanzeggen, zelfs je motor in beslag nemen voor een technisch onderzoek.
Want jij kunt wel zeggen dat je het niet hebt aangesloten, maar dat zal de technische recherche dan toch zelf willen onderzoeken om te beoordelen of het strafbaar is of niet. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
De wet- en regelgeving is behoorlijk stuk strenger geworden versus slechts een paar jaar geleden, en met recht.
Er werd te veel en te vaak misbruik van gemaakt.
Maar genoeg “goede raad” en is het laatste wat ik er verder over schrijf.
Als je het desondanks niet lekker zit, maak een afspraak op het bureau of met de wijkagent, dat kan mogelijk onwenselijkheden in de toekomst voorkomen.
Je hebt blijkbaar al de nodige aandacht van de handhavers, mogelijk dat ze eerst jou gedragingen willen observeren, zowel opvallend als onopvallend.
Het is ook een beetje of ze klachten of aanmerkingen over jou krijgen en/of hebben gekregen.
Of omdat je opvalt en dat mag je dan verder zelf invullen.
Als je midden in de nacht, na je dienst, naar huis rijd, door de polder, dan val je automatisch op en zeker als je zo’n fiets hebt als ik
Laten we in het midden houden waarom ik die aandacht krijg. Aan mijn rijgedrag zal het niet liggen.
Voor alle duidelijkheid naar iedereen, ik luister heus wel wat er gezegd word hoor.
Ik begrijp je knutsel drift, zelf heb ik er total niks mee.
Wil je toch rijden met alle toeters en bellen, solliciteer dan bij de politie.
Ik heb dit soort opmerkingen vaker gezien van verschillende personen bij verschillende andere draadjes. Ik moet zeggen dat ik het jammer vind en wel om meerdere redenen. Ik speel geen agentje, ik speel geen hulpverlener, hoewel ik het wel ben, in hart en nieren. Ik ben 16 april, dit jaar, en de afgelopen 8 jaar, 1 van de voertuigen die meedoen aan een gehandicaptenrit. Dus over een maandje moet mijn fiets weer helemaal klaar zijn. Als je dan ziet hoeveel motoren er met toeters en bellen rond rijden, dan snap je het misschien beter.
Genoeg lampjes en geluid om mee te spelen in mijn dienst dus.
en dit was ik vroeger
Daarnaast, en ik wil hier geen reclame maken, heb ik een webshop en dan mag je raden waarin…
Ik vind lampjes en geluid leuk heren en dames, ik kan er niets aan doen.
Laat me a.u.b. in mijn waarde en laat me lekker genieten van mijn BMW. We hoeven toch niet allemaal dezelfde smaak te hebben?
Je bent zo goed zichtbaar[THUMBS UP SIGN]
Je kentekenplaat zit wat scheef of lijkt dat zo?
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, het is me al wel opgevallen dat er iets scheef zit, en ik denk ook de plaat, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om daar aandacht aan te besteden.
En ik hoop dat ik “opval” in het donker, daar ik vaak genoeg in het donker van en naar het werk rijd.
1 ding wat echt giga mis is bij de 11xxRT is het dimlicht aan de achterzijde.
Dat dit toentertijd ooit door de type-goedkeuring is gekomen, is mij een volslagen raadsel.
Zoals je kunt zien is het een minimalistisch klein rechthoekig vlakje wat het licht daadwerkelijk uitstraalt.
Vooral in het donker is het een gloeiende spijker en bij regen is het zelfs vrijwel totaal onzichtbaar.
Dat was iets wat mij toen mateloos irriteerde.
Ik had toentertijd verschillende oplossingen in gebruik die heel goed werkte, andere RT-ers hadden dat al eens bemerkt.
Ook zou je eens kunnen kijken of je aan de binnenzijde van het achterlicht, die geheel wit is aan de binnenzijde, dus vrijwel geen reflectie , of je daar de schotjes uit kunt halen om zo een groter vlak verlicht te krijgen.
Of, je kunt het ook gemakkelijk(er) oplossen door de achterlicht-unit volledig te vervangen door de led-versie.
Pas wel op, je kunt niet straffeloos de gloeilampen vervangen door een led-versie, je krijgt dan gegarandeerd ABS-storingen en dergelijke.
Of je moet met belastingsweerstanden gaan werken.
Ben gelijk even gaan zoeken en kwam deze ook tegen:
Wilde hem wel even delen, ziet er leuk uit, behalve dat de wetgever hier weer iets op te zeggen heeft, ja ik weet het
[youtube]OhiHluKib7c[/youtube]
Dat zijn degene van WhiteLights volgens mij.
Hebben ook een achterlicht-unit die 1. heel goed werkt en 2. probleemloos werkt.
Kost wel geld natuurlijk.
Maar wel met e-keur, dus toegestaan. (ongeveer)
Gisteren, maandag 21-3-16 in Heiloo een “nieuw” hoog scherm gehaald. Deze was netjes en niet als nieuw, maar het scheelde weinig.
Meteen aan de verkoper gevraagd of ik deze over mocht zetten, zodat ik er met de terugreis van kon genieten.
Dit scherm was zijn geld meer dan waard
In het kader van de gehandicaptenrit 16 april a.s. heb ik een paar speakers ingebouwd.
Ook maar even een nieuwe (gebruikte) middenbok eronder gezet. Dit viel wel even tegen en hij moet er nog een keer onderuit, want nu is mijn jiffi niet goed meer. Hij gaat bij mij altijd op de bok, maar een goed werkende jiffi zou wel fijn zijn.
Ook heb ik stuurverhogers gekocht. De linkerkant ging er “gemakkelijk” op. De rechterkant is 1 inbus dolgedraaid.
Wie o Wie heeft een idee om die er uit te krijgen…
Ik baal echt enorm van die dolgedraaide bout.
Schetsplaat is inmiddels ook vervangen, deze was namelijk gescheurd en ik vertrouwde het niet. Ook meteen mijn vering wat harder gezet, op deze manier rijd de motor toch net even wat lekkerder vind ik.
Als je een lasapparaat tot je beschikking hebt, zou je er een klein boutje in de dolgedraaide kop kunnen ‘pikken’. Dan kun je met een passende ringsleutel de inbusbout er alsnog uitdraaien. Wel even de accu afkoppelen én alle kwetsbare delen goed afdekken tegen spetters!!!
De kop van de bout kun je ook opboren met een boortje dat iets groter is dan de diameter van het draadeind.
En dan met een griptang het draadeind losdraaien.
Achterlichten, led, moet nog even wachten. Net een beurt gegeven en die was best prijzig
Nieuwe band en diverse andere dingen, zoals bussen van de remschijven voor.
Verder heb ik een nieuw(er) scherm en wat een opluchting is dat zeg. Ik rij nu met nog veel meer plezier op de 1100 rond.
Verder heb ik er een nieuwe standaard met jifi op gezet. De middenbok was niet goed meer en die is dus vervangen voor een deugelijke nieuwere.
Daarnaast nog een beetje aan het spelen geweest met strips
Ik besef me en weet dat de meeste van jullie het helemaal niets zullen vinden, maar ik vind het leuk
Hij is bijna “klaar” voor de goededoelrit.