Ik heb een andere nette tank gevonden voor € 65,00. De andere panelen laat ik zitten, ookal is net kunstof bij de uitlaat bochten gedelamineerd. Mocht ik een keer voordelig tegen een onderkuipje aan lopen dan zal ik er wel over na denken. Het doel is ook niet Doornroosje weer in concoursstaat te krijgen, maar wel weer toonbaar.
Nou de tank is hem helaas niet geworden, verkoperde cancelde de afspraak omdat hij ziek was en nu is de advertentie weg. Had hem graag uitgelegd hoe het zit met een overeenkomst, aanbod en aanvaarding enzo
Balen hoor… De nieuwe rempomp en m’n pakket van de hobbyist waren er ook nog niet.
Remleidingen zijn klaar voor verzending en de oude rempomp is er bijna af. Nog even de hvv los maken, maar daar had vanavond geen zin meer in. Een aantal dolle bouten vertraagde de boel, maar na wat gevloek en getier kwam alles toch weer los met een tap.
Olie heb ik hier in Elst gekocht bij olievoordeelshop.nl, een halfsynthetische 15W50 voor € 3,95 per liter.
Klepdeksels vandaag maar verwijderd, maar eerst die cilinderbeschermers er maar eens af. Ze blijken ook ideaal om wat schade aan de deksels te verdoezelen. De motor is duidelijk een keer gevallen. Niks ernstigs, maar toch. De boutjes aan de voorzijde van de motor die de cilinder beschermers op hun plek moeten houden, waren zo verroest dat ze meteen afbraken. Dat wordt nog een feest om die er uit te krijgen. Ik wacht maar even met de deksels naar de poedercoaten te brengen, voor de beschadigde kan ik beter eerst een vervangend onderdeel zoeken.
Door mijn eigen idioterie heb ik een schroefdraad gestript scheldwoord. Gelukkig had ik nog een helicoilsetje liggen M6. Maar meteen gefixt. Ik hoop dat de reparatie geslaagd is. Vervangen jullie de klepdekselpakkingen ook regelmatig?
Ik heb maar een partij wd40 gebruikt als alternatief voor snijolie en het lijkt gelukt.
Bij mij was er ook één dolgedraaid ,helicoil er in gezet.
Toen de andere drie bekeken, zaten ook al een helicoils in.
Komt dus vaker voor, denk door de bouten te vast te draaien en niet op moment. ![]()
Dus trek het je niet aan ![]()
Jan.
Leuk project ! Over je klepdekselpakking : Ik heb 1100RT ruim 3 jaar oud gekocht en er daarna 10 jaar mee gereden en zelf onderhouden. Nooit nodig geweest om klepdekselpakking te vernieuwen.
gr. Dick
Dank voor de reacties! Weer een geruststelling. Stalen schroeven en aluminium zijn om meerdere redenen niet zo’n goede combo. Vanavond de nieuwe V snaar erop en dan kan de poeliecover weer terug. Heb hem even goed gepoetst met bumpershine van de Action, ziet er weer patent uit!
De nieuwe remblokken zijn er ook, dus die kunnen er ook in en ik denk dat ik nog wel wat fatsoenlijke bouten heb om de klauwen mee terug te zetten. De pot kopervet staat in iedergeval klaar!
Mark,
de klepdekselpakking hoeft niet elke keer vervangen te worden, de rubber die als bougieafdichting dient kun je beter wel vervangen, die gaan graag lekken, en kosten slechts een of twee euro.
Groet, Aad
Zelfs die rubber kan heel veel keren gebruikt worden zonder te lekken. Ik draai hem telkens naar een andere positie en nooit geen lekkage.
en die dan eerst op het deksel plaatsen en dan pas het deksel op de cilinderkop plaatsen …
Andere rempomp van een K1100 gemonteerd mét klemschroef voor de gashendel. Cruisecontrol! Nieuwe remblokken zitten er in, nu wachten op de nieuwe remleidingen.
Vanavond kleppen gesteld en olie en filter vernieuwd. De kleppen stonden allemaal te strak. Is dat normaal?
De vraag stellen is hem beantwoorden… nee dus.
De speling van de kleppen moet in 0,15 zijn, en naar buiten 0,30mm zijn. Als ze te strak staan gaan ze verbranden.waarom heb je een schroef door je rechter stuurhelft geboord? Onder je lichtschakelaar, zit een bout. Als je deze losdraait, komen je startmotor/dodemansknop los. Als je de bout achter deze bout losdraait, dan kun je de knoppenunit bewegen. Deze unit zit vast aan je gashendel. Het is dus niet mogelijk deze ten opzichte van elkaar te verstellen.
De schroef bij de gashendel is om het handvat vast te zetten zit standaard op een overheidsfiets,
Heb zelf een ex. P zit hij ook op. :mrgreen: een soort van cruisecontrol.
Jan.
Zoals boven al aangegeven, die schroef zit op overheidsfietsen en dient ervoor de gashendel in een bepaalde stand vast te zetten, een soort mechanische cruisecontrol dus. Zelf niet geboord hoor, maar hij zat bij mijn ‘nieuwe’ rempomp, de donor was een overheids K1100LT. Heb nu dus een unieke upgrade
voor mijn burgermans R1100RS.
![]()
Ik wacht nog steeds op mijn remleidingen en zadel, ondertussen opzoek naar een net klepdekseltje en een andere tank.
Zo, mooi project! ![]()
In je eerste topic zeg je dat je een amateursleutelaar bent, maar als ik zie wat je allemaal doet… Ik weet niet eens wat een Hallgever is en jij vervangt 'm gewoon zomaar eventjes ![]()
Respect! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Bedankt! Internet en fora als deze helpen enorm voor de amateur sleutelaars, bovendien kan je meer dan je denkt. Neem de tijd en niks forceren. Ik heb de remleidingen er al op zitten trouwens, de ABS pomp en de achterrem alvast gespoeld en ontlucht, ik hoop vandaag ook de voorrem even te doen. De rempomp die ik had gevonden blijkt toch niet helemaal dicht te zijn, inmiddels heb ik een andere exemplaar gevonden en die lijkt beter te zijn. Die moet er dus nog even op, dan kan de remmerij voor ook gespoeld en ontlucht worden.
Ik heb afgelopen weekeinde de nieuwe remleidingen geïnstalleerd en alles gespoeld en ontlucht. De achterrem lijkt daar vrij goed van de zijn opgeknapt, de remmen voor daarentegen voelen nog niet echt stevig aan. Stel die ABS pomp is stuk, kan ik dat op de brug al vaststellen?
Vandaag thuis met m´n dochters, gelukkig sliepen ze tegelijkertijd! Nog even de garage in om aan Doornroosje te werken. De voorrem heb ik met een spanband aangetrokken en een nachtje laten staan, voelt nu hij wel aardig stevig aan. Ik zal ze nog eens ontluchten, misschien daarna wel goed. Verder de verlichting gecontroleerd. Knipperlichten doen het, dimlicht voor en remlicht niet. Wat een pokkewerk om de voorlamp te vervangen! Geen klusje voor langs de weg in het donker…
Het remlicht doet het alleen niet bij de voorrem, de schakelaar was stuk. Gelukkig zat aan m´n nieuwe rempomp ook nog de schakelaar, dus die heb ik vervangen en voila, die doet het ook weer.
Ook maar eens geïnformeerd naar de status van mijn zadel en die is volgende week klaar.