Na 2 K 75 heb ik een F 800 GS gekocht. leuke , fijne, praktische motor .
Maar je kan er zo weinig zelf aan doen zonder behoorlijke investeringen te doen in allerlei apparatuur die je dan ook te weinig gebruikt.
en ik merk dat ik het zelf onderhoud doen mis, en de dealer waar ik nu de beurten laat doen om de inruilwaarde in stand te houden en aller noodzakelijke mods en terugroep te laten doen ( niet allemaal zijn aangekondigd )
dus nu is mijn plan de GS staat in de etalage , en als die weg is, ga ik zoeken naar een leuke R 850 R , wel een rondje test rijden.
maar kan me niet voorstellen dat ie zoveel anders of zeker niet slechter rijd dan de K 75’s die ik had.
als ik het geld niet nodig had om die GS te kopen had ik de laatste niet weg gedaan.
nu moet ik ook kijken of ie door de tuinpoort wil, die is 90 cm breed moet dan een haakse bocht maken de brandgang is gelukkig 180 cm breed
een K 75 , Africa twin , F 800 GS, Varadero, transalp , TDM 850 gaan makkelijk tot redelijk goed.
mocht het echt niet willen dan zoek ik wel een K 75.
waar wil ik de R 850 R voor gebruiken , rustige tochtjes, laag vliegen is aan mij niet besteed, maar een bochtje door en soms een sprintje trekken vind ik wel leuk. in groepen rij ik niet zoveel, wel naar mijn werk als het weer mee werkt.
baal ook een beetje van ketting van mijn huidige F 800 , dus een K of R met cardan vind ik wel heel erg fijn, en ook dat je aan een R 850 gewoon heel veel zelf kan en veel nieuwe merk onderdelen gewoon stukken goedkoper is dan die van een F 800.
verder vind ik de kwaliteit van BMW echt met flinke stappen achteruit gegaan, iedere 2 a 4 jaar een nieuw balshoofdlager , 40 a 60 K km voor remschijven , dus daarom wil ik hele moderne BMW’s achter me laten, en zelf het heft in handen nemen.