Gisteren even gekeken, het ontluchtingsslangetje komt uit achter het rempedaal, nog een stukje daaronder.
Mee eens dat de motor 14 jaar oud is: maar 7 maanden geleden was er nog niets aan de hand (zag er als nieuw uit) en daar heeft ook nog een 4 maanden winterslaap tussen gezeten. Nu valt het nog mee met die spikkeltjes, maar als je de oorzaak niet kent weet je ook niet wat je kunt doen om te voorkomen dat het nog véél erger wordt.
De accubak zag er gewoon schoon uit, de oude accu was gewoon aan het eind van z’n levensduur en niet stukgekookt.
Ik weet niet of je een ABS versie hebt, maar dan zou het kunnen dat de ABS modulator onder de tank zit en dan zou het wel eens remvloeistof kunnen zijn.
Nee, ik heb bewust gekozen voor de ABS-loze versie. Ik heb proefgereden op een GS van 2002 met ABS en vond het niks. Bovendien kost het de hoofdprijs als het stuk gaat. ABS werd pas goed na 2007 toen ze over zijn gegaan op een ander systeem heb ik gelezen.
Dus nee, daar komt ook geen remvloeistof vandaan.
De spikkels voelen echt volkomen glad aan, dus pielen met een stanleymes heeft ook geen zin.
Lijkt echt van binnenuit te komen.
Hallo mede-forummers,
Ik heb een paar vraagjes over het (uiterlijke) onderhoud van mijn R1150R uit 2001. Toen ik deze motor vorig jaar zomer kocht zag die er werkelijk als nieuw uit. En dat wil ik natuurlijk graag zo houden.
Voor de gespoten delen is het eenvoudig: wassen met autoshampoo en zo af en toe in de was zetten.
Maar hoe zit het met de “zilver” gespoten delen van de motor, zoals de achter draagarm, de triangel van de voorwielophanging en de velgen? Ook gewoon in de was of is daar een ander/beter middeltje voor? En de cilinders? Die worden natuurlijk erg warm, kan je die nog ergens mee behandelen na het wassen?
Voor het chroom word in het onderhoudsboekje een was-gebaseerd, roestwerend product geadviseerd. Iemand een goeie tip? En kan dit dan ook gebruikt worden voor de uitlaatspruitstukken en het verzamelpotje voor de demper?
Tenslotte wordt voor de uitlaatdemper zelf het “Metal polish” van Autosol geadviseerd, maar als ik dit opzoek dan lijkt het me meer een soort slijpmiddel à la Commandant. Volgens mij een prima manier om een doffe demper te krijgen!?
Alvast mijn hartelijke dank voor het delen van jullie ervaringen op dit gebied!