pechhulp KNMV

Naar aanleiding van de TV uitzending Van Kassa gisteren over de ANWB wegenwacht ben ik gaan nadenken of ik misschien wel de ANWB kan opzeggen. Ik had de ANWB wegenwacht omdat die niet op kenteken werkt maar op naam. Zowel de auto als de motor hebben recht op pechhulp. Maar mijn auto heeft ook al via de importeur gratis pechhulp, mits de auto jaarlijks door de dealer wordt onderhouden. Mijn huidige verzekering van de motor heeft geen pechhulp.
Nu blijkt dat ik bij de KNMV een veel goedkopere verzekering kan afsluiten, alleen all-risk is niet meer mogelijk wat ik nu wel heb. Maar de premie is wel bijna de helft minder bij de KNMV.
Nu is mijn vraag als je lid bent van de KNMV (zonder verzekering bij hun) heb je dan al recht op pechhulp in Nederland? Of moet je ook de verzekering bij de KNMV afsluiten. IK zit namelijk nog een jaar vast aan mijn huidige veerzekering. Als je als lid KNMV al recht hebt op de pechhulp in Nederland, dan kan ik de ANWB wegenwacht nu al opzeggen.

_edit Jos WRSM: link http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/anwb-leden-ontevreden-over-nieuwe-abonnementen-wegenwacht/speel/1/_

Volgens mij heb je recht op pechhulp als je lid bent, maar kijk en vergelijk eerst de voorwaarden van de verzekering eens goed voor je hem afsluit want KNMV stelt aardig wat eisen wat betreft op slot zetten b.v. voor mij is CB beter en in mijn geval met collectiviteit korting nog goedkoper ook maar goedkoop is niet altijd beter.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Ik heb net de voorwaarden van de beveiliging gelezen. Die zijn absurd hoog. Thuis is geen probleem want motor staat in garage. Maar op mijn werk moet ik 2 sloten klasse 5 en stuurslot gebruiken en 1 slot moet aan een vast punt vastgemaakt worden. Dus op parkeerplaats op mijn werk is de motor niet meer verzekerd want er is geen vast punt waar ik de motor aan kan vast zetten.

Ik bedoel maar, dat is wat mij ook tegen viel.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Hoe vaak is er al een auto of motor gestolen van het parkeerterrein van je werk? Als dat nou de enige plek is waar je moeite hebt om aan de verzekeringseisen te voldoen dan kun je ook een inschatting maken van het genomen risico! Wij Nederlanders willen graag voor iedere kromme sch :imp: :imp: t verzekerd zijn en betalen daar grif voor en dat weten de maatschappijen maar al te goed!

Mag er nog een jaar over denken. :smiley:

Heb me wel al aangemeld als lid KNMV en morgen ANWB wegenwacht opzeggen. Dit kan niet eens online, moet je voor bellen. :$ Bespaard me al 35 euro per jaar.

Ik ben ook bij de KNMV verzekerd maar inderdaad die eisen die ze bij de KNMV stellen met betrekking tot sloten is zo dat je vaak gewoon niet verzekerd bent tegen diefstal. Er is vaak niks om je motor aan vast te leggen. Misschien dat het verzekeren bij de KNMV daarom zo goedkoop is. Maar het is met al die verzekeringen wel iets.

Ik ben ook al jaren lid van de KNMV voor de pechhulp en ben er zeer tevreden over. Tegenwoordig slepen ze je niet direct weg maar proberen ze de storing eerst te verhelpen.
Voor mijn verzekering ben ik tot nu toe altijd het goedkoopste uit op http://www.bikerpolis.nl
Ik ben voor mijn -1100- iets meer dan € 20,00 kwijt voor de all-risk verzekering.

[groet] Ronald

Ik ben ook lid van de KNMV. Heb mijn verzekering van de auto en motor bij hun lopen.
Pechservice voor de motor is gratis.
Had laatst een lekker band. Nadat ik had gebeld kreeg ik een sms met de verwachte aankomsttijd.
Na 50 min kwam de anwb aan rijden.
Zij sturen die kennelijk aan.
Heb op mijn RT een alarm maar hier konden zij niks mee, ik moest een art4 slot hebben, die ik gelukkig al had.

Ben vorig jaar overgestapt van de KNMV naar de FBTO.
Voor mij was hier de motor als tweede voertuig te verzekeren incl, pechhulp voor binnen- en buitenland het meest aantrekkelijk.
Door de uitermate slechte communicatie met de KNMV en verzekeraar AON had ik na 6 weken 3 polissen en die waren qua dekking en premie alle drie fout.

Ronald

Ik heb juist dit jaar mijn lidmaatschap van de knmv opgezegd. De pechhulp is door de jaren heen steeds verder uitgekleed.
Werd je eerst nog geholpen met een lekke band thuis, dat is er af. En best essentieel met een motor hee. Eerst hulp aan motor en auto. Tegenwoordig moet je voor de auto extra betalen. En ga zo maar door. Kortom knmv is tegenwoordig niet langer voordelig en zeker niet op het lijf van de motorrijder geschreven. Wegenwacht is tegenwoordig voordeliger voor een compleet pakket

Ik ben vanaf 1973 lid van de ANWB wegenwacht. Ik heb ze in al die jaren 4 x nodig gehad. Om daar nu 95 euro per jaar voor te blijven betalen als mijn auto dealer hetzelfde biedt en dan gratis. En dan blijkt dat de dealer waarschijnlijk ook de ANWB inschakelt als ze zelf niet kunnen komen. En ik neem aan dat die niet voor niets werkt en wel door de importeur van mijn auto wordt betaalt.

Hoe kan dat 20 Euro en all risk verzekering. Lijkt me bijna onmogelijk _001

Ook even gevraagd naar mede Kia rijders hoe de gratis pechhulp van Kia werkt. Iemand met vermoedelijk lege accu op parkeerterrein Schiphol. 2,5 uur moeten wachten en toen kwam er een berger en geen monteur. Berger had wel starthulp voor de accu. Maar als het wat anders was dan is het alleen afslepen naar dealer. Terwijl op Schiphol een ANWB wegenwachtstation is. Van zulke pechhulp wordt je ook niet vrolijk.
Lijkt erop dat al die gratis pechhulp van dealers etc. alleen maar bestaat uit bergers inhuren.

En vaak moet je auto dan bij de dealer worden onderhouden tegen de hoofdprijs.
Ik zou dan voor een goede bovag garage en het geld dat je daarmee uitspaart gebruiken voor een pechhulp service van de anwb oid.

De mensen op de administratie van de KNMV zijn ook niet erg slim. Ik heb nu meerdere emails met steeds een ander relatienummer. Met het ene nummer lukt het om in te loggen op de website. Maar als ik wil inloggen met de app op de iPhone lukt dat alleen met het andere nummer. Mail gestuurd dat er toch iets niet is goed gegaan in hun administratie. Krijg automatisch antwoord, dat als ik over 10 dagen nog niets heb gehoord het nog maar eens moet proberen te mailen of bellen. :imp:

Als ik inlog om mijn gegevens te zien, staat er ook een factuur voor een verzekering van 211 euro met een datum uit 2006. En een factuur voor lidmaatschap tot eind dit jaar die wel klopt. Toch vreemd als je 2 dagen geleden je aanmeld als lid en nooit eerder iets bij de KNMV hebt afgesloten.

Krijg nu meerdere reactie’s van Kia rijders dat bij hun wel de ANWB wegenwacht kwam, opgeroepen door de Kia pechhulp. Zijn waren zeer tevreden over de Kia service. Wat ik ook ben over mijn Kia dealer waar ik niet weg wil.

Poging gedaan om de ANWB op te zeggen. Krijg ik een bandje te horen met mededeling dat door de grote drukte het niet mogelijk was wegenwacht op te zeggen. Moest het op een andere dag proberen. De uitzending van Kassa over de nieuwe abonnementen wegenwacht heeft toch wat teweeg gebracht denk ik voor de ANWB.

Geef mijn maar de WW van de ANWB. Al 41 jaar trouw lid (Platina Card) zonder klachten . . . . _004 Sinds kort uitgebreid met bromfietsservice voor de scooter van eega. Al die andere diensten moeten DAT nog uitvinden.

Ik heb voor mijn auto ook het ANWB lidmaatschap terwijl ik toch de service van Hyundai al heb. Maar omdat het met de motor handig is om gewoon bij de ANWB te zijn. Dus eigenlijk alleen lid voor als ik met pech sta met de motor.
Heb er tot nu toe twee keer gebruik van gemaakt. Waarvan één keer de motor naar huis brengen omdat ik in Engeland stond met pech. De ANWB is wel goed maar toen ik door de RAC of was het de AA in Engeland geholpen werd was ik minder gelukkig. De motor slepen achter een auto met een sleepkabel van nog geen 2 meter lang en die aan de voorvork vastgemaakt. Daar trap ik nu niet meer in. Het was dat of mijn 255kg zware GS850 op zijn kant in zijn stationwagen leggen. De monteur had duidelijk een schroefje los.

:open_mouth: Kom op Ton, je weet ook wel dat je niet alleen voor je auto een Wegenwacht abonnement hebt. (pas Lid zeker?)

Je hebt een abonnement OP NAAM.
Dus ongeacht met welk motorrijtuig je rijdt heb je recht op hulp . . . .
een auto of een motorfiets of een huurauto of een leenauto of een gejatte auto :O . . . .