Goedenavond…
Ik heb op het werk te maken met grastegels waardoor ik mijn motor niet stabiel weg kan zetten op de bok.
De voorkeur gaat bij mij wel uit om de motor weg te zetten op de bok.
De voorbeelden die via f.b zijn gegeven zijn een traanplaat van 10 cm x 10 cm die in het radio kastje bewaard wordt en een breder eind plaatje op de zijstandaard… (of een lege blik bier:)haha
Nu is mijn vraag of er nog meer opties of jullie nog meer tips voor me hebben.
Alvast bedankt en allen een fijne avond toegewenst.
Groetjes Chris
Ik heb, dan wel voor gebruik van de zijstandaard, een dekseltje van een kabeldoos bij me wat ik onder de standaard kan plaatsen. Hierdoor steunt de standaard op een oppervlak van 8 x 8 cm. Voor de meeste grond soorten voldoende. Een los plaatje onder de bok vond ik lastig omdat dat kleine beetje hoogte net iets meer kracht kost om deze er op te zetten en het plaatje steeds verschoof of net niet goed onder de bok terecht kwam. Je hebt er namelijk nagenoeg geen zicht op. Bij gebruik van het plaatje onder de zijstandaard kan je de motor nog vast houden en met de voet het dekseltje er onder schuiven.
Betreft het echt gras of kunstgras? Onder een kunstgrastegel zou mogelijk een verharding zoals (beton-)tegels te leggen zijn. Hangt er uiteraard van af hoe flexibel men op jouw werk hiervoor open staat. Of wellicht is een grastegel te vervangen door een beton- of ander soort tegel?
Om een stabiele ondergrond voor de bok te creëren wat ook én makkelijk plaatsbaar én transportabel is, lijkt me een heel aardige uitdaging. Ik gebruik voor onder de jiffy een 6 mm dik watervast verlijmd multiplex plaatje wat in het radiovak past. Daar aan heb ik een nylon touw bevestigd met bovenin een lus voor om het handvat. Kan het met de voet onder de juffy schuiven en ook weer makkelijk weghalen zonder te moeten bukken o.i.d…
Parkeren op gras gaat niet lukken op de middenbok.
De jiffy (zijstandaard) kan mits je er een verbreder onder plaatst. Dit kun je doen door de aangeven manier van een plaatje die je legt onder de jiffy . Ik heb een RVS plaatje bevestigd onder de jiffy zelf. Deze zit er dus permanent onder. Zal er morgen een foto van plaatsen. Ideaal op terreinen met zachte ondergrond.
Ik begrijp overigens topicstarter wel: parkeren voor de langere termijn op de middenbok heeft ook mijn voorkeur . . .
Ik gebruikte ook steeds een houten plaatje aan een touw en borg deze dat in het zijvak op.
Nu heb ik een plaatje geprint van 80 x 75 mm en omdat mijn motor vrij schuin op de jiffy
staat heb ik hem 13 mm dik gemaakt waardoor hij nu vrij recht staat.
Ik kan nu overal zonder op te letten op de ondergrond parkeren.
Dat is zó irritant! Zoekopdrachten voor spullen voor mijn R1200R monden steevast uit in een stortvloed aan R1200RT meuk
Kun je overal dat Ttje eraf krassen of zwart lakken…
Ik heb altijd een blokje hout (multiplex hardhout) met opstaand randje aan een touwtje in mijn zijvakje liggen, al vaak van pas gekomen.
Voordat ik wegrijd, ‘takel’ ik het blokje omhoog en stop het in mijn zijvakje.