Afgelopen week bij een webwinkel een Cardo Scala Freecom 4 Duo besteld. Ik kreeg 2 doosjes geleverd. In een van de doosjes ontbrak het belangrijkste, de module/unit. Een hoop gedoe, als gevolg.
Ik houd er rekening mee dat ik de solo heb ontvangen in plaats van een duo.
Hoe herken ik een duoset?
Zijn 2 “solo’s” ook een duoset, of zit daar ook nog verschil in?
Ik heb wel hetzelfde merk maar een ander type. De duo die ik kocht zat in 1 doos met 2 setjes. Het heet niet voor niets duo. Nu kan het zijn dat de webwinkel geen duo meer op de plank had en heeft hij 2 maal een single geleverd. Dan zou je 2 complete set moeten hebben die tezamen een duo vormt. Bij de duo is standaard het set al op elkaar afgestemd (aangeleerd) bij een single zou je dat zelf moeten doen. Voor de rest (op de prijs na) mag er geen verschil in zitten. Een duo set is meestal zo’n 10% goedkoper dan 2 losse setjes. Zeker op reageren want duo is meer dan één.
2 x Cardo hoofdunit
2 paar sprekers
2 x microfoon kabel
2 x zwanenhals microfoon
2 x bracket klemmen
2 x lijm houder
1 x USB lader
1 x gebruikershandleiding
inclusief bevestigingsmateriaal
Er zou ook DUO op de verpakking moeten staan, waarmee ik afleid dat alles in één verpakking zou moeten zitten
Ik had de communicatieset via paypal betaald. Ik heb geen vertrouwen meer in het bedrijf dat geleverd heeft. Omdat simpelweg terugsturen in het kader van het recht kopen op afstand, blijkens diverse reviews, niet leidt tot terugbetaling, heb ik de zaak in handen van Paypal gelegd. Nu maar hopen dat alles wordt opgelost.
Verkeerd kan ik het niet noemen. Als de leverancier de duo niet op de plank heeft en wel 2 single dan is het zijn keuze om de iets wat duurdere versies te versturen. Een voordeel had kunnen zijn dat je dan 2 laders zou hebben en voor de rest een zelfde inhoud.
Alleen ontbreekt 1 unit in het doosje. Of de leverancier dat heeft geweten is natuurlijk de ham vraag.
Als de leverancier een andere dos met inhoud toe stuurt of alleen de unit dan is het probleem opgelost.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de leverancier als reactie heeft gegeven op deze incomplete levering.
Reactie samengevat: “Wij zijn niet de leverancier. Wij zetten de bestelling door naar onze leverancier. Feitelijk verstuurt onze leverancier bestelde goederen. Dit is nog nooit gebeurd. Het kan in principe niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de module ontbrak. Alle doosjes worden gewogen voordat ze de deur uitgaan. Als het gewicht niet klopt gaat het pakket de deur niet uit.”
Dat deze firma niet de leverancier is, is niet jouw probleem…
Je hebt een koopovereenkomst met de firma waar jij de waren koopt en niet met de leverancier…
Dus deze firma is verantwoordelijk voor de koop en de waren van de koop die jouw worden toegestuurd…
En die moet gewoon zorgen dat je een module krijgt…
Voorbeeld:
Als jij een BMW koopt bij Motoport en er is een probleem, dan ga je terug naar Motoport en die mag het oplossen…
Zo is het ook als je bij een webwinkel koopt.
Klopt helemaal wat je zegt. Maar ik wíl helemaal niet meer rijden met een headset van dit bedrijf. Ik vraag mij af hoe de service is, als er zich onverhoopt voordoet, waarvoor de set terug moet… Ik betaal liever wat meer, dan deze ellende.
Bijzondere reactiie. Die cardio weegt bijna niets. Volgens mij worden pakjes door TPG gewogen.
Wat beweren ze nu? Wat was volgens de T en T code het gewicht van de zending?
Maar goed. Balen. Ik heb mijn setje bij waypoint besteld. Goede ervaring mee.
Groot was mijn verbazing toen ik gisteren een mail ontving van de verkoper. Hij had contact gehad met de importeur en die had hem het nieuwste type,
de Cardo Scala Freecom 4 + duo, toegezonden. Of ik die wilde ophalen. Vanwege mijn werk was ik vandaag redelijk in de buurt en heb ik, na een goed gesprek, de nieuwe headsets in ontvangst genomen, voor de prijs van het overjarige model.