Ik rij dagelijks met mijn motor naar het werk en het valt mij steeds meer op dat iedereen van alles en nog wat uit hun auto’s/vrachtwagens gooien.
Het is nogal ergelijk als iemand weer voor je een brandende sigaret of as uit het raam gooit … en ik natuurlijk weer met open visier rij. _003
Raar dat deze dan niet in de ergenis top tien komt.
Ik deel je mening.
Het is ergenis nummer 1 bij mij.
Als je onderweg ziet wat er allemaal uit de ramen gegooid word dan is dat niet normaal.
Heb wel eens zitten denken om de fruitschaal mee te nemen op de motor om bij degene die dit doet het even terug te doen.
Maar is niet de juiste instelling denk ik zomaar.
Het is dieptriest en levensgevaarlijk maar dat hebben ze niet door
Milieudelict van maken, samen met mogelijk gevaarsetting, dan kan het boetebedrag flink omhoog.
Het is inderdaad ongeloofloos wat soms uit voertuigen gemieterd wordt.
Ik verwacht elk moment een bankstel of zo. (ik overdrijf)
Nou ja, ik kwam dus niet zo lang geleden een halve fiets tegen op de snelweg…
Zonder gekheid: ik heb ook wel eens een peuk in de snufferd gehad. Niet prettig! En mijn vrouw heeft -onbedoeld- een keer een afgewaaide matras (lag niet zo vast gebonden op het dak van een bestelauto) op de voorruit van de auto gehad.
In Californië hebben ze dat goed aangepakt: op de US-1 (highway) is het verboden iets uit je raam te gooien op straffe van $1,000.-, sommige delen zelfs $2,000.-. Dat was overigens in 1986. En nee, je hoeft niet betrapt te worden door oom of tante agent, maar aangifte van twee onafhankelijke personen is voldoende… Ik zeg al, in 1986. Dus of het nog zo is weet ik niet. Zou het niet erg vinden in ieder geval.
Het bekeuren zal niet z’n prioriteit zijn bij onze Politie … als je een matras voormij tegen komt op de snelweg, pffff ik zou even 7 kleuren st@nt uitstoten.
Als ik iets wil vervoeren maar weet niet hoe dan laat ik het ook door iemand doen die er wel verstand heeft.
Als je een matras open op een aanhangwagen leg of met 2 touwtjes los op het dak van een auto ( deze zeldzame figuren heb je ook ) moet je toch wel na kunnen gaan dat je zo niet normaal bezig ben …
Kon het niet laten , even opgezocht in het “feitenboekje” code H 025 categorie 8, kan worden ten laste gelegd. “als particulier zich van een afvalstof ontdoen door deze buiten een inrichting te storten, op of in de bodem te brengen”. Betreft kleine hoeveelheden afvalstoffen, kleinconsumptie afval zoals papier en peuken
de prijs die je betaald is 180,= euro.
Maar er word dus al jaren zoveel uit die auto’s gegooit omdat hier veel te weinig bekeuringen voor worden uit geschreven? Schijnbaar heeft het geen prioriteit dan. Maar ja ik begrijp de regels vaak toch niet. Een mobieltje gebruiken is terecht een overtreding maar een cd wisselen waarbij de aandacht ook totaal niet gericht is op de weg kan wel. En als je zo af en toe eens kijkt naar die automobilisten dan kan je dus veel wel doen ongestraft terwijl je rijd.
Ben blij met de regels maar we hebben veel te weinig controleurs om ze te handhaven volgens mij.
Niet alleen te weinig, zeker maar de prioriteiten liggen ergens anders en zeker niet bij dit soort “kleine” zaken. Er wordt een beetje minachtend naar gekeken naar dit soort verbalen.