Wellicht is er eea over geschreven en kan ik het niet vinden. Idee opgevat om een weekje/10 dagen te toeren met mijn ega, maar dan met een tentje ipv de gebruikelijke (motor)hotels/B&B’s. Tentje en lichtgewicht slaapspul heb ik nog van toen mijn vrouw naar Santiago is gefietst. Misschien nog een paar Helinox stoeltjes aanschaffen, want 18 zijn we al een poos niet meer.
Nu de hamvraag; waar verstouw ik dat alles? In topkoffer kookspulletjes en stoeltjes, in zijkoffers kleding en zo (halve koffer voor mij, 1,5 voor mijn liefste ), en dan? Tentje, matjes, slaapzak kan in een mooie Ortlieb tas, maar kan ik die op de topkoffer binden? Het bolle oppervlak leent zich daar niet zo voor.
Hoe doen jullie dat, tips welkom!
Groet
Mark
In ieder geval de grote deksels proberen te scoren, nu heb jij de City en de standaard deksels.
Bert dat leidt alleen maar tot meer onnodige kleding en zo[emoji57] Binnentassen die ik heb vormen de limit, daar is ze helemaal aan gewend met de lange reis vorig jaar.
Mijn uitdaging zit in tentje en zo
Bagagerekje op je topkoffer monteren, kun je daar de boel opknopen
Er zijn ook aanhangertjes te krijgen voor achter de motor en ik hoor dat dat best lekker rijd. “Je merkt er niks van”
Ik heb gekozen voor een andere topkoffer namelijk de Givi Trekker outback 58 l, geplaatst op de bijbehorende Topkofferhouder Givi E-183 uitvoering BMW R1100RT. Doet ook dienst tijdens het kamperen als tafeltje.
Hi Skull,
Iig gemakkelijker om daar nog iets op te binden tov de standaard koffer!
Is nog wel hetzelfde platform zo te zien, hoeveel kg durf je daar op te zetten? Herr BMW stelt Max 5 kg geloof ik en dat is niet heel veel. En hoe hoger de last hoe groter het moment op die boutjes
Groet
Mark
Heb daar nooit iets op gebonden, heb ruimte genoeg met de twee zijkoffers en deze topkoffer waar max 10 kg in mag. Maar zou toch ook de raad van Baird opvolgen en 2 andere grotere zijdeksels gebruiken op de koffers .
Dat helpt niet voor een tentje [emoji57]
Zie https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=14333
Laatste keer heb ik geen doorzichtige 3M folie gekozen, maar goede isolatie tape om de lak te beschermen.
Rollbag boven op topkoffer. Daar waar ik de tape aantrok (hetgeen je typisch doet met isolatie tape), liet na een week de tape iets los en liet daar ook plaksporen achter.
Je kunt de topkoffer thuislaten, en op AliExpress een DryBag kopen van 66 Liter, en dan 2 kleintjes van 20 Liter voor op de zijkoffers. Met riemen, die je er bij krijgt, kun je flink wat verstouwen. Natuurlijk kun je ook dezelfde DryBags kopen in NL en heb je ze direct.
De Foto is 50Liter, en daar zat in: tent, stoeltje, luchtbed, kussen, slaapzak, slippers, wandelschoenen, koffiezet en gasbrandertje.
Link naar AliExpress