Bij deze heb ik me dus toch maar aangemeld, zeker nu ik sinds enkele dagen terug eigenaar ben geworden van een RT
Ff terug in de tijd, had van 2012 tem 2014 met een 2006 R1200RT gereden, en heb daar eigenlijk veel lol mee gehad. Ik had 't ding op den duur ook compleet in een ander kleur gezet, maar na 2j en met een kmstand van net geen 90000km toch maar verkocht, ik wilde de mogelijke ESA perikelen waar je toen zoveel over las vooraf zijn. En heb mij eigenlijk altijd beklaagd da’k die RT niet gehouden heb, hij stond net qua uitrusting en kleur hoe ik 't in mijn hoofd had. Eigenlijk sinds toen reeds met de gedachte gelopen dat er ooit nog eens een RT ging komen. Ondertussen is er zelfs nog een half jaar een K1200GT geweest, machtig mooie machine met een motor als een turbine, maar oh my god, wat een beroerde zitpositie heb je op zo’n GT. Nope, die ging 't niet worden.
En nu dus toch maar de knoop doorgehakt, een mooie R1200RT LC op de kop kunnen tikken via een ruildeal, ik had nog een F800GSA staan die weg mocht, en de koper had die RT in de weg staan
Naast de RT staat momenteel m’n trouwe jap, een Yamaha XT1200ZE Super Tenere met reeds 91000km op de teller, maar die gaat niet weg. Is m’n reismotor en allroadmachine, mits 't juiste schoeisel uiteraard.
Anyway, dat ben ik dus, Philip, uit Vlaanderen. Geen BMW fan, maar ze maken toevallig toch wel verdomd goed sturende machines hoor
Mwah, het is niet zozeer de boxermotor die me aanspreekt, eerder het geheel. Het vlotte sturen voor toch zo’n zware loebas te zijn, het comfort, de ergonomie, en nu ook met de LC meer dan voldoende power.
Al dat, en 't feit dat de concurrentie al jaren nalaat om een echte concurrent voor de RT op de markt te zetten.