onrustig bij op trekken van de motor

Een motor op zijn neus stuurt een stuk scherper je moet het alleen gewent zijn.
Negatieve veerweg is de veerweg die je uit kan trekken en niet indrukken.

Maar de veren zijn onderweg binnen kort kan ik jullie vertellen wat de bevindingen zijn hier over.
Ik heb ze bij Hyperpro besteld de veren zijn al onderweg en de rekening moest nog gemaakt worden plumpje voor de jongens daar.

Zo ik heb de schokdempers gedemonteerd en de veren verwijderd
Viel me wel op dat je onderste boven moet monteren maar dat maakt niet uit volgens hyperpro .
Het was niet geheel eenvoudig dit met een auto demontage veer app te doen de veren zijn een stukje kleiner maar het lukt uit eindelijk goed.

De voorband heb ik ook vervangen door een pr2, achter heb ik nog interact z6 liggen.
Van de week nog de voetsteun verlagers monteren en dan moet ik toch uitgesleuteld zijn voor de vakantie.
Ga morgen een proefrit maken en dan weet ik of de hyproveren voor wonderen zorgen …

Mijn hyperpro veren zitten beide niet ondersteboven en bij de R1100R maakt het wel uit omdat aan een kant de veer groter in diameter is. De smalste kant zat naar beneden als ik me goed herinner maar hij moest wel even langs de sticker geduwt worden.
Ik heb er bij mij foto’s van gemaakt en het verschil was vrij groot. Al moet ik zeggen dat het verschil meer opvalt bij de originele veren die er vanaf komen. De windingen van de veer die het dichtste bij elkaar zitten zaten bij mij boven en dan kan je Hyperpro lezen (niet op zijn kop).

Ton _004

De winding achter zit onderste boven omdat ze anders niet passen bij de orinele veer is dat ook zo de plaat die op de veer rust past er dan niet in vandaar dat het dan zo moet Hypro is precies het zelfde . voor kan deze zo gemonteerd worden zoals voor geschreven.
Maak me er ook niet druk om het hoort gewoon zo .

Bij mijn motor dus niet zal anders zijn dan bij de RT dan misschien.

Ton

Zoals Ton al zegt , de windingen die het dichtst op elkaar zitten horen boven , dit ivm het onafgeveerde gewicht ,volgens HK suspension.

http://farm3.static.flickr.com/2438/3590734454_c64961fc65_o.jpg

Dit is niet van mijn motor maar duidelijk lijkt mij.

Ton _004

Nou onafgeveerd gewicht bij een bmw wat blief weet je wat een bandvelg weegt, had hem vanmiddag nog in de hand het zou zweren dat het lood was ipv alu
dat moet echt beter kunnen de jappen kunnen het ook die blijven ook heel.

Vanmiddag een heel stuk gereden en hij is een stuk rustiger geworden dat hij nog steeds uit de veren komt is niet weg maar mijn vriendin viel het direct op dat de motor veel rustiger rijd bij fors gas geven dus de veren waren toch een goede investering.
Op de snel weg idem motor rijd een stuk stabiler heb natuurlijk ook een nieuwe voor band michelin voor ,metzeler achter en dat rijd ook super

Inmiddels al weer veel later en een rit van 4000 km rijker , kan ik beamen dat de motor veel minder schommelt bij fors optrekken.
En dan bedoel ik van voor naar achter dus het uit de veren trekken.
Ik heb nu al wel door dat schijnbaar maar erg weinig rijders zo sportief rijden zoals ik dat doe.
Als je namelijk een tandje rustiger rijd bemerk je het niet en val je het nooit op .

De veren zijn dus al met al hun geld waard gebleken.
Ik heb ze er net een week voor mijn vakantie er zelf opgezet en gelukkig paste de veren spanner op de zaak net maar dan ook net . pffff anders had ik het toch moeten uit besteden en daar heb ik een hekel aan.
En wat me ook opviel is dat de pr2 beter grip bieden dan de metzeler interact en daarbij ook veel beter stuurt
.