OnRoute motorkaart van het padje af

Volgens het toestel heb ik 2,12. Maar thanx anyway.

Dat zal mogelijk verklaren dat ik er weinig tot geen last van heb, die heb ik default al aan staan.
Dank voor de tip! _004

Dan nog iets.
Met een waterhoofd kan je de navi ook met de ring op het stuur bedienen.
Die optie gebruik ik vooral om in te zoomen in bochtrijk gebied.
Echter, als ik op de motorkaart rijdt dan werkt de bediening via de Beemer niet.
Rij ik op de normale kaart, dan werkt alles perfect.
Iemand al een oplossing gevonden?

Werkt de auto-zoom functie wel?
Dus als je in de buurt komt van een te nemen actie, zoals de te nemen afslag, voorsorteren bij een kruispunt e.d, er automatisch ingezoomd wordt en zo?
Of als je snelheid verhoogt of verlaagt, de kaart automatisch uitzoomt, inzoomt.

Ik heb geen RT met zo’n jotter-dial maar ik gok (!) dat het mogelijk te maken heeft met de BW NAV 5 die gebruikt maakt van NTU kaartmateriaal en de OnRoute Motorkaart nog uit de “NT” (dus non-NTU) tijdperk is. Misschien? _001

Die jotter-dial zit niet aan de navigatie-houder gekoppeld maar aan de boord-electronica, die weer de relevante commando’s moet doorgeven aan hetgeen wat geselecteerd staat, radio, navigatie, handvat- en zadelverwarming, tempomaat, BC, etc.

Mogelijk is er een update beschikbaar bij de BMW dealeRT voor jou motor? _001
Ik ga er vanuit dat de firmware van je BMW NAV 5 up-to-date is.

Firmware wordt telkens ge-updated, dus daar ligt het niet aan.
De motorkaart is natuurlijk geen BMW/Navigator functionaliteit, dus of de boordsoftware daarvoor de oplossing gaat bieden ??
Dat zien we dan wel bij de volgende beurt En die is vandaag 348 km dichterbij gekomen _005

Hoi net proberen te antwoorden via Tapatalk, maar om de een of andere reden is mijn bericht niet aangekomen.

Mijn RT van 2013 heeft geen ring maar wel de Navigator 4.
Mijn vrouwke heeft een R1200R van 2015 en die heeft de ring wel, maar zij heeft een Zumo 660 :smiley:
Op de zumo 660 werkt de ring dus niet.
Een test met Navigator 4 op de R leert me dat draaien aan de ring geen in- en uitzoomen te weeg brengt.
Op de Navigator 4 staan dus de NT kaarten.
Ik heb vorig jaar al meerdere testen gedaan en heb kan de zoom wel laten uitvoeren in stapjes en dit voor de NT kaarten als voor de OnRoute Motorkaarten.
De ring naar links of rechts duwen en blijven houden totdat er 1 stapje wordt in- of uitgezoomd.
Deze stap meerder keren uitvoeren tot de gewenste zoom is bereikt.

Laat je weten of dit op de RT ook kan?

Bij de Zumo 660 zal het sowieso niet werken, want die mist de functionaliteit in de software (firmware) om het BMW-gerichte oplossing te herkennen en mee samen te werken.
Zo past de Zumo 660 wel in de BMW Nav 4 & 5 houder maar doen de knoppen aan de zijkant (zoom e.d) niets, de Zumo reageert daar niet op.
Net zoals de ring (die deels de knoppen van de BMW houder vervangt c.q aanvult), daar zal de Zumo 660 ook niet op reageren.
Het is gericht op BMW GPS.

Het is vaak een kwestie van software (in de GPS);
Zo ondersteund de BMW NAV 4 (met een Zumo 660 kabel) prima een externe verkeersinformatie-ontvanger. (via de USB aansluiting)
Bij de BMW NAV 5 zit die functie er jammerlijk genoeg niet op noch ondersteuning voor, anders dan via je smartphone & Garmin Connect.
De knoppen aan de zijkant van de BMW houder werken daarentegen weer wel op de BMW NAV (& 4).

Dat werkt wel met de gewone kaart, maar niet met de motorkaart.

Het is wel eigenaardig dat er verschillen zijn bij eenzelfde merk.
En weet je iemand met een NAV 4 die de test op jouw motor zou kunnen doen?

Dat gaat niet passen. Ik heb gebruik de houder die geïntegreerd in het dashboard zit en daar past alleen in Nav 5 in.

Koeienvlaai! -naughty-

Check your facts.

Fysiek past de BMW NAV 4 ook in de houder van de BMW NAV 5, ik heb beide, zowel navigatie alsook houders.
Heb alleen geen waterbuffel. :laughing:

Dus of de bediening van de waterbuffel & BMW NAV 5 ook werkt op de BMW NAV 4 werkt, weet ik niet.
Maar het zou mij niet verbazen als dat juist wel werkt.

Ach, ik dacht dat de NAV 4 ook in de RT LC houder paste, niet dus.
Dus bij vernieuwen van de RT, zal ik ook de navigatie moeten upgraden :frowning:

Heb navraag gedaan bij een bevriende BMW dealeRT, de BMW NAV 4 past ook in de BMW NAV 5 houder.
Je zou zelfs een Garmin 660 kunnen monteren.

Echter, de jotter-draaiknop (links) werkt alleen met de BMW Navigator’s (4 &5), en de Advanced Motor pagina alleen op de BMW NAV 5 (het is een app, en vooralsnog alleen k1600 & 1200GS-LC)

Wat is het Advanced Motor pagina ??

Zumo 660 werkt idd in de houder van de r1200rt lc, maar zonder de draaiknop.

Bij de K1600 & 1200GS-LC kan je via de navigatie (de App “My Motor”) diverse additionele info verkrijgen, zoals technische informatie over je motor, maar ook (meer) uitgebreide trip-computer informatie. (via de LIN-bus)
Het is de hoop dat dit ook ooit komt voor de 1200RT-LC.

http://globeriders.com/article_pages/article07_gps/article07_nav5.shtml

Klopt, geen van de knoppen (aan de zijkant) van de BMW Advanced houder, noch de jotter-draaiknop van de 1200RT (& K1600) werken op de Zumo 660.
De Zumo 660 mist de noodzakelijke ondersteuning voor deze BMW-only oplossingen.
Je kunt wel de Zumo 660 uitgebreide kabel monteren in de BMW NAV 4 houder en die volledig gebruiken.
Daarentegen ondersteund de BMW NAV 5 dat allemaal weer niet.
Maar dat alles geheel terzijde. :laughing:

Ik heb een 1200RT LC van 2015 uitgebreid kunnen proberen bij een reis naar Tsjechië. De Nav IV werk prima, ook in combinatie met de draaiknop links aan het stuur

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aha dat is goed nieuws.
Nu maar hopen dat de NAV 4 het niet begeven heeft als ik de huidige RT wil vervangen over een paar jaar :mrgreen: