Gelukkige alles zelf uitgevoerd, behalve de wielen. Toch wel € 864,74 aan materiaal (zonder gereedschap) uitgegeven + € 500 voor de wielen.
We kunnen deze lente weer toeren
Voor dat geld heeft TS veel. En ja, veel bespaard door zelf doen. Laat dat maar eens uitvoeren door een dealer of BMW specialist. Dan ben je bijna het dubbele kwijt. Onderhoud is doorgaans een grote kostenpost. Niet de aanschafprijs van een tweedehands (gedateerde) motorfiets. Het in goede staat houden kost, helemaal als je het niet zelf kunt of wilt doen, veel geld. Ik weet er alles van.
Voor mij is het eerder een (late) hobby. Ben steeds op zoek naar motoren die betaalbaar (oudere motoren, aan nieuwe motoren heb ik weinig) zijn en waar ik dan kan aan sleutelen.
Het is voor mezelf een uitdaging om er iets moois, maar vooral goed van te maken. Onlangs een TDM900 helemaal op punt gesteld, jammer genoeg wegens plaatsgebrek verkocht. 'k Heb het mij al serieus beklaagd…
Dus nu opnieuw op zoek naar een tweede motor aangezien de RT in orde staat. De RT houd ik wel, enkel al omdat die heel comfortabel is om mee te rijden.
Natuurlijk kost dit geld, maar voor een hobby heb ik het daar wel voor over.
Dat is zéker zo. De meeste forumleden zijn zuinig op hun RT en rijden recreatief. Anderen zijn op de esthetiek minder zuinig en gebruiken de RT intensiever in weer en wind en maken (o.a. door woon-werk) meer kilometers. Ik heb het idee dat de meeste forumleden de RT voor de hobby (ritten en reizen) hebben en dus voor de vrije tijd. Onderdeel van de hobby is het in goede staat (ook optisch) houden van hun motorfiets. Dat (o.a. opnieuw poeder coaten) is dan wel geen onderhoud maar wel onderdeel daarvan.
En ja, dat mag wat kosten. Overigens is zelf sleutelen voor velen ook een hobby. Dat kost geld maar levert ook wat op (bespaard arbeidsloon en geeft plezier).