Gisteren mijn R1200RT opgehaald, helaas was niet duidelijk waar deze schakelaar (onder de spiegel) voor is (geweest).
Er gebeurd volgens mij niets als ik hem aanzet, dus blijft de vraag waar zou de schakelaar voor gediend hebben?
Wellicht is de oud eigenaar ook lid van het forum of hebben meer mensen deze schakelaar?
Ik ben benieuwd.
Ik heb daar zelf twee schakelaars geplaatst voor mistlampen voor en een mistlamp achter.
Dus wat Marcel schrijft, kijken of deze aangesloten is of anders de draden volgen.
Het plaatje waar de schakelaar is zit trek je zo/makkelijk los.
Succes
Of… gewoon om dat plaatje fatsoenlijk aan het onderliggende (gaten-)frame te bevestigen. Ziet interessanter uit dan een bout met moer . Daarom: ff voorzichtig zijn met het lostrekken van dat plaatje
Yep.
Zo te zien lijkt de schakelaar van een onverlicht type. Misschien verstandig om ook maar meteen een lampje bij die schakelaar aan te sluiten, zodat het zichtbaar is als de mistlampen branden. Zeker overdag wel zo handig ter controle.
Die lampjes zijn bij mistlampen een verplichting in de Wegenverkeerswetgeving. Zowel voor het mist achterlicht als mistlampen aan de voorzijde moeten een controle lampje op het dashboard hebben. Ook bij motorfietsen!