NOORDELIJKE BMW RT-FORUM MOTORTOERTOCHT 2024 GAAT NIET DOOR!!!!!!!!!!

Noordelijke BMW RT-Forum motortoertocht GAAT NIET DOOR

Zie voor de motivatie verderop in dit topic.

Wij, de “Noordelijke Afdeling” van het BMW RT-forum, nodigen jullie graag uit om deel te nemen aan een door ons georganiseerde motortoertocht. Ook leden van de BMW Boxergroep worden van harte uitgenodigd mits zij zich aanmelden als lid van het BMW RT-forum. De toertocht vindt plaats op zondag 8 september 2024. De toertocht gaat door de provincies Groningen en Fryslân, over mooie bochtige wegen, biedt weidse uitzichten en een prachtig natuurgebied. De route zal ongeveer 160 km lang zijn.

Start en finish is bij:
De postwagen.jpg
Uitjescentrum de Postwagen, Hoofdstraat 53, Tolbert

Dagplanning
Start en finish :Uitjescentrum De Postwagen;
Ontvangst :09:15 uur - 10:00 uur met koffie en gebak;
Opening :10:00 uur - 10:15 uur welkomstwoord;
CliniClowns :10:15 uur - 10:20 uur overhandiging cheque;
Uitleg route :10:20 uur - 10:30 uur;
Start toertocht :10:30 uur.
Diner :17:30 uur

De toertocht
De route is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel eindigt bij:
1150838_361334970635732_251181000_n.jpg
Restaurant ZK86, Reitdiepkade 1-A, te Zoutkamp
Hier nuttigen we, voor eigen rekening, de lunch. De uitbater beveelt het ”Zoutkamper 12-uurtje” ten zeerste aan.

Het tweede deel van de toertocht gaat via het natuurgebied Lauwersoog en de Friese wouden terug naar de Postwagen in Tolbert. Daar kan, voor eigen rekening, om 17:30 uur, een steenoven (Bulgaars) mixed grill à € 29,50 per persoon worden genuttigd. De kosten hiervoor dienen ter plekke aan de uitbater te worden betaald. Let op: Je moet deze mixed grill ZELF reserveren bij de Postwagen!!!
Dat kan via de link: www.postwagen.nl/reserveren-of-offerte/
of
telefonisch op het nummer 0594-515999.
Geef bij je reservering aan dat je deelnemer bent van de toertocht van het BMW RT-forum.
Aanmelden
Het inschrijfbedrag voor deze toertocht is € 12,50 per persoon. Je kunt je aanmelden via dit topic. Na je aanmelding ontvang je van EileRT een PB bericht met daarin de betaalgegevens. Je aanmelding is pas definitief na ontvangst van het inschrijfgeld. Geef bij je aanmelding ook aan met hoeveel personen je komt. Aanmelden en betaling kan tot uiterlijk 24 augustus 2024. NB. Dit geldt ook voor het reserveren van de mixed grill bij de Postwagen.
De organisatoren beseffen dat dit 15 dagen voor de eigenlijke tocht is, echter de uitbaters willen i.v.m. hun voorbereiding en personeelsplanning, twee weken van tevoren weten hoeveel personen er komen.

Geef bij de aanmelding en de reservering (eventueel in een PB aan EileRT) voor wat betreft de lunch aan of er onder jouw aanmelding personen zijn die allergisch zijn voor bepaalde voedingsstoffen of vegetarisch zijn.

GPX
In de week voorafgaand aan de toertocht ontvangen de deelnemers, via een forum e-mail, twee GPX-bestanden, inhoudende deel 1 en deel 2 van de route.

Opmerkingen
1. In het geval dat iemand, die zich definitief heeft aangemeld, zich om welke reden dan ook
afmeldt of niet komt, vindt er geen restitutie van het inschrijfgeld plaats.

2. Deelname aan deze toertocht en de activiteiten daarom heen zijn geheel voor eigen
risico. De organisatoren van deze dag aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid
ingeval van schade en/of letsel voor, tijdens en na dit evenement.

N.B: Eerder hebben we gemeld dat we deze motortoertocht hadden georganiseerd op zondag 9 juni a.s. De belangstelling voor deze toertocht is tot op dit moment (4 mei 2024) zeer laag!!

Wij hebben ons de vraag gesteld wat hiervan de oorzaken zouden kunnen zijn. Meerdere oorzaken passeerden de revue. Er is een mogelijke oorzaak waar wij iets aan kunnen doen, namelijk de datum. We bedachten dat door de vergrijzing van de forumleden er meerdere potentiële deelnemers mogelijk op 9 juni al op vakantie zijn. Daarom hebben wij besloten om de motortoertocht uit te stellen tot na de zomervakantie, in de hoop dat meer leden zich zullen aanmelden.

De tocht wordt nu dus verreden op zondag 8 september 2024. We hopen dat door deze verschuiving meer leden zich inschrijven voor deze mooie toertocht.

Inschrijven kan nu al.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot 8 september a.s
EileRT
JoJothefirst
Nico4sen
RendeRT

LIJST MET DEELNEMERS:

EileRT (1)
JoJothefirst (1)
Nico4sen (2)
RendeRT (5)
Peterrr (1)

Ziet er heel goed uit, ik doe mee!!! _004

UITSTEL NOORDELIJKE BMW RT-FORUM MOTORTOERTOCHT 2024

Beste medeforumleden.

Eerder hebben we gemeld dat we een motortoertocht hebben georganiseerd op zondag 9 juni a.s. De belangstelling voor deze toertocht is tot op dit moment zeer laag!!

Wij hebben ons de vraag gesteld wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Meerdere oorzaken passeerden de revue. Er is een mogelijke oorzaak waar wij iets aan kunnen doen, namelijk de datum. We bedachten dat door de vergrijzing van de forumleden er meerdere potentiële deelnemers op 9 juni al op vakantie zijn. Daarom hebben wij besloten om de motortoertocht uit te stellen tot na de zomervakantie, in de hoop dat meer leden zich zullen aanmelden.

De tocht wordt nu verreden op zondag 8 september 2024. We hopen dat door deze verschuiving meer leden zich inschrijven voor deze mooie toertocht.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot 8 september!
EileRT
JoJothefirst
Nico4sen
RendeRT

Leuk initiatief, wellicht speelt de locatie ook een rol bij het beperkte animo. Iets centraler in het land en ik was er waarschijnlijk bij geweest.

Ik begrijp je opmerking. Vorig jaar is er in midden NLD een forumrit georganiseerd. Dat was in het kader van ons 15 jarig jubileum. Deze forumrit is in noord NLD. We hopen uiteraard dat er meer forumleden zich aanmelden. We zullen in ieder geval op onze FB groep en hier op het forum deze mooie tourrit onder de aandacht brengen.

Overigens is dit een spontaan initiatief van forumleden. Zo kunnen leden woonachtig in andere delen van het land uiteraard ook forumritten organiseren in hun regio _004

Beste medeforumleden.

Om gelijk met de deur in huis te vallen:

De geplande BMW RT Boxer Forumtoertocht op 8 september a.s. gaat niet door!!!

Op 9 februari hebben wij, EileRT, JoJothefirst, Nico4sen en ik de forumleden uitgenodigd om deel te nemen aan een door ons georganiseerde BMW RT Boxer-Forumtocht in het noorden van het land.
Aanvankelijk was de tocht gepland op zondag 9 juni. De route werd gemaakt en er werden (onder voorbehoud) afspraken gemaakt met de uitbaters van twee horecagelegenheden.
Onze uitnodiging leverde, vanuit het forum welgeteld 1 aanmelding op. Omdat wij dachten dat vergrijzing binnen het forum had toegeslagen en veel leden mogelijk in de maand juni al met vakantie zouden zijn, hebben we medio april/mei besloten en bekend gemaakt de tocht te verplaatsen naar zondag 8 september a.s. Ook deze mededeling leverde geen enkele aanmelding op.
Wij, als organisatoren, zijn zwaar teleurgesteld in dit resultaat. Sinds het bestaan van het forum is er door forumleden ten minste 1x keer per jaar een forumtoertocht georganiseerd. Wat is het leuk om in ieder geval een keer per jaar elkaar in persoon te ontmoeten, de donatie voor de clini-clowns te overhandigen en samen een leuke route te rijden.

Wij als organisatoren hebben niet de illusie dat er (veel) forumleden van beneden de grote rivieren de tocht naar het noorden zullen ondernemen, maar hoe erg is het om voor zo’n dag een uurtje of twee onderweg te zijn, of een hotelletje te regelen.
Bij eerdere forumtoertochten in het westen, midden of oosten van het land was er altijd een stevige delegatie uit het noorden aanwezig, die als een zwaan naar deze evenementen kwam. Wij vragen ons dan ook af of elders in het land nog steeds het idee leeft dat dat de afstand vanuit andere delen van het land naar het noorden groter is dan de afstand vanuit het noorden naar de rest van het land.

Hoewel de termijn voor inschrijving nog niet verstreken is, hebben wij niet de verwachting, dat de aanmeldingen nog komen, gezien de vakantieperiode. Daarom hebben we besloten om de geplande Noordelijke BMW RT-forumtoertocht niet door te laten gaan. Wel gaan we op enig moment de geplande route rijden met degenen die zich al wel hebben aangemeld.

Overigens zijn we wel nieuwsgierig wat de overwegingen zijn om niet deel te nemen aan het door ons georganiseerde evenement.

Met vriendelijke groet, mede namens de andere organisatoren

RendeRT

RendeRT,

Ik had me aangemeld voor de tocht in juni, omdat ik dan op een camping halverwege zou bivakkeren. Van daar uit was het qua rijtijd te doen omdat ik daarnaast ook een overnachting in had gepland (en moest annuleren).
Mijn overwegingen om me niet aan te melden voor de toer in september zijn als volgt:
Vanuit mijn woonplaats (Noord-Limburg) is het in het gunstigste geval 3 uur rijden, wel te verstaan alleen de heenweg en dan puur en alleen autosnelweg. Over doorgaande N-wegen betreft de reistijd ruim 4 uur; ook enkele reis welteverstaan. Het lukt mij - incl. de tour op zich - écht niet om op één dag zo lang in het zadel te zitten.
Gezien bovenstaande zou ik 2 overnachtingen moeten plannen. Het goedkoopste in juni was de (geannuleerde) B&B voor €40,- p/n. Een hotelletje pakken voor 2 nachten komt al gauw op €130,- á €150,-. Of met 1 overnachting kiezen om met lege maag terug naar huis te rijden. Helaas groeit het geld niet op mijn rug…
Wat mij nu tevens tegen de borst stuit is - in mijn visie - jouw verwijt dat jullie vanuit het noorden wél altijd bij toertochten aanwezig waren en daarmee een schuldgevoel creëren bij eenieder die zich niet heeft aangemeld. Let wel: dat is mijn gevoel!!

Wellicht kun je nu wel het begrip opbrengen dat niet iedereen zich zomaar ff kon/wilde aanmelden en dat bovenstaande bij jou enigszins de pijn verzacht.

Wij vragen ons dan ook af of elders in het land nog steeds het idee leeft dat dat de afstand vanuit andere delen van het land naar het noorden groter is dan de afstand vanuit het noorden naar de rest van het land.

Ja, dat is nu eenmaal zou. Hebben we in Limburg ook last van. Ik vraag me ook echt af of de Friezen en Groningers zouden komen opdagen als we een tocht in Limburg zouden organiseren

of een hotelletje te regelen

Je kunt mensen niet in de beurs kijken. Zoals Siebke al zegt. Als je vanuit Limburg of Zeeland moet komen zul je al voor twee nachten een hotel moeten regelen, wat op zijn minst weer een extra uitgave is van rond de 100 euro. We rijden dan wel een BMW, maar dat betekent niet dat we allemaal ruim in het geld zitten.

Kortom, een beetje begrip en inzicht voor mensen die ver moeten rijden zou wel op zijn plaats zijn.

Jammer dat deze tocht niet door gaat. Ik begrijp de teleurstelling, je stopt er toch een hoop energie in en dan valt het enorm tegen als er zo weinig belangstelling is.
Wat mij betreft is de voornaamste reden om niet in te schrijven mijn vakanties. Zowel tijdens de originele datum als de datum in het najaar ben ik op vakantie. Daarnaast hebben jullie noordelijke toertocht wel heel letterlijk genomen. Volgens mij kun je behalve op de waddeneilanden in nederland niet veel noordelijker dan Zoutkamp. Ik heb even gekeken maar vanuit regio Rotterdam is het voor mij 2 uur 48 minuten rijden. Dan is een hotelovernachting nodig misschien zelfs twee. Dat kost dus dan meer tijd en geld. En dat neem ik mee in de afweging of ik zal inschrijven.

Ik begrijp de frustraties, maar vind de manier waarop het hier op het forum gegooid wordt een beetje zuur en dat vind ik wel jammer, dat had iets genuanceerder gekund denk ik, zonder de duidelijk aanwezige teleurstelling tekort te doen.

Desalniettemin, ondanks ik van mening ben dat enige verontschuldiging niet vereist zou moeten zijn, wil ik daar vanuit mijn kant best wel op reageren.

• Zoals hierboven al aangegeven, de afstand is best wel aanzienlijk vanaf hier.
    Vanuit Oosterhout (nb) is het naar Tolbert, over de snelweg, al gauw 2 en een half uur (230km) enkele reis en dan moet ik na de tocht van 160km die afstand ook weer terug.
    Zelfs op vakanties, waar ik eigenlijk zoveel mogelijk de snelweg probeer te vermijden, rijd ik doorgaans maar 300 à 350 kilometer per dag, omdat ik voor mijn plezier wil motorrijden en niet omdat ik ergens moet zijn.
    Een hotelovernachting is dan eigenlijk wel nodig; dat is dan ook precies wat ik vorig jaar deed: ik had een hotel geboekt, zodat ik uitgerust aan de tocht kon beginnen.
  • Zowel in juni als in september was/ben ik op vakantie; nu de kinderen het huis uit zijn, maak ik graag gebruik van de periodes buiten de schoolvakanties; dat scheelt niet alleen geld, maar het is dan ook een stuk rustiger overal.
  • Ik ben geen mensen-mens.
    Ook weer niet schuw, maar (grotere) groepen mensen zijn gewoon niet mijn ding; het sociale gedeelte dat bij zo’n toch hoort ligt mij dan weer minder, maar als de tocht mij aanstaat (omdat ik de omgeving bijvoorbeeld mooi vind), dan is er toch een mogelijkheid dat ik me wel aanmeld.
  • Daarop voortbordurend, en dit is puur persoonlijk en subjectief: ik heb helemaal niks met de noordelijke provincies (zowel Noord-Holland als Friesland en Groningen)
    En ik ben er echt wel veel geweest: bij familie, vrienden, en ook voor mijn werk, maar ik ben toch altijd blij wanneer ik weer onder de A1 ben.

Nogmaals: ik vind het oprecht jammer dat de tocht niet door kan gaan door het beperkt aantal aanmeldingen en hoop van harte dat een toekomstige tocht enthousiaster zal worden ontvangen.

Groet,

Peter

Beste medeforumleden/reageerders.

Ik zie dat tot op dit moment vooral forumleden van “beneden de grote rivieren” reageren op ons schrijven. Zoals ik al in onze post schreef hebben wij niet de illusie (lees verwachting) dat er (veel) leden, die woonachtig zijn onder de grote rivieren, helemaal naar noorden van het land zullen komen om deel te nemen aan een noordelijke toertocht. Noordelijke leden zullen doorgaans niet deelnemen aan georganiseerde toertochten beneden de grote rivieren. Voel je vooral niet bezwaard.

Wel waren we vertegenwoordigd op forumritten, waarbij het ontmoetingspunt zich op een afstand van maximaal twee uur rijden was, zodat we daarna nog huiswaarts kunnen gaan. Dat zou omgekeerd volgens ons ook moeten kunnen.

Daarnaast en misschien wel in het bijzonder hadden we meer respons verwacht van de noordelijke leden van het forum, voor hen kan volgens ons afstand nauwelijks een issue zijn.

Het forum heeft op dit moment meer dan 4000 gebruikers en de facebookgroep BMW Boxergroep NL/B heeft eveneens meer dan 4000 leden (deels gebruikers van beiden media) en dan 1 aanmelding …

Was onze post een zuur stuk? Ja, dat was het zeker maar dat is het gevoel dat wij op dit moment hebben, maar we zullen er geen maagzweer of iets anders aan overhouden.

4000 gebuikers?
En hoeveel zijn er daarvan actief.
Niet zo heel veel, schat ik in.

En laten we wel wezen de meeste topics tegenwoordig betreffen voorstelrondjes.
Een heel erg actief forum is dit niet.
Dat is geen kritiek en ook niet erg, maar verwacht dan geen tientallen aanmeldingen op een tourtocht.

Niet dat ik momenteel interesse had in deze of een andere georganiseerde rit , maar wat mij opviel was het inschrijfgeld.
Op het pan european-forum werden ritten voor de lol en met veel plezier gemaakt, en deze ritten werden merendeels ook aardig bezocht, ik heb heel wat km’s gemaakt om ritten te fabriceren. (Altijd een stukje gravel of onverhard erin :smiley: )
Is inschrijfgeld hier gebruikelijk ?

Verder vond ik de tekst en de planning duidelijk, misschien wel “iets te duidelijk” dat het bijna dwingend en als een project ging klinken.
Je moet dit , je moet dat , etc.

Maar , ieder zijn manier van duidelijkheid scheppen .
Verder alle lof voor diegenen die iets willen organiseren, het is toch een behoorlijke klus. _004

Van de tot op dit moment 4914 leden zijn er inderdaad een klein gedeelte actief postend. Ik zie gelukkig dat het meest actieve topic het voorstel topic is. Een goede gewoonte (al is het niet verplicht) om je even voor te stellen als je “nieuw” binnenkomt.

Verder zie ik meerdere vooral technische topics actief. Het is wel zo dat de activiteit van postende leden is afgenomen in de loop der jaren. Zeker nadat men FaceBook introduceerde. Al hebben we door FaceBook ook vele leden aangemeld gekregen. Op het forum is via de zoekfunctie veel (vooral) technische info te vinden.

Terug naar dit topic: we hebben in vele jaren wel degelijk een groot aantal aanmeldingen gehad voor tourritten. De RT Treffens (tot 2016 georganiseerd) waren zeer druk bezocht door dikwijls meer dan honderd deelnemers/deelneemsters. De binding op het forum was erg groot. Vele topics uit het verleden getuigen daarvan. Deze binding en betrokkenheid is helaas afgenomen.

RendeRT heeft namens ons de postingen over de Noordelijke tourrit verzorgd en ja, we zijn best teleurgesteld over de aanmeldingen. We wijzen uiteraard naar niemand maar constateren slechts dat dit zo is. Ik denk, maar dat is mijn mening, dat je dit moet accepteren. Ik ben niet van gisteren (met mijn bijna 58 levensjaren) maar heb de samenleving ook zien veranderen. De individualisering is meer en meer aan de orde van de dag. Wellicht is dat ook een verklaring voor de uiterst geringe animo om mee te doen aan een tourrit.

Verder: carpe diem . . .

Het is spijtig om te lezen dat de tocht niet doorgaat. Ik wil de organisatie in ieder geval bedanken voor het organiseren. Gezien de afstand van onze woonplaats had ik liever gehad dat de tocht op zaterdag was geweest. Dan hadden wij dit kunnen combineren met twee overnachtingen. Ik snap frustratie, gelukkig zijn jullie ook mens. Inderdaad de wereld draait door en het gebruik op het forum is de laatste jaren veranderd.

Mensen kunnen klagen, maar je kan ook zelf initiatief nemen. Als het forum 15 jaar bestaat meld ik me dan ook (hierbij) aan als vrijwilliger om weer een rit op te zetten, net als de 12.5 jaar rit!

Mogelijk bekend rij ik al een aantal jaren een GS en geen RT meer maar volg nog steeds dit Forum, zij het op enige afstand.

Beide data van de toertocht was ik op vakantie en dat is de hoofdreden om me niet aan te melden, daarnaast is de zaterdag een betere dag ivm eventuele overnachtingen.
Ik heb zelf meerdere toertochten voor het RTForum georganiseerd in het Zuiden maar daar nooit inschrijfgeld voor gevraagd dus ik begrijp niet waarom het hier wel van toepassing was, niet de hoogte van het bedrag maar het feit dat verbaasd me …

Kijk naar de aanbevelingen uit de andere reacties en probeer het gewoon volgend jaar nog een keer _004 .

We hebben de aanbevelingen gelezen en kenden deze op voorhand en weten ook wel dat bij het uitzetten van een Noordelijke tourrit deze voor velen uit de regio is. Wanneer je een tourrit uitzet in het midden van het land, zoals we gedaan hebben bij het twaalf en half Jubileumrit (ongeveer 2 jaar terug), was de aanmelding logischerwijze aanzienlijk. Ook toen vroegen we inschrijfgeld voor koffie met gebak. Nu wilden we datzelfde doen. Dat is de reden voor het vragen van inschrijfgeld.

We hebben deze voorgenomen rit eerst uitgesteld en er was slechts 1 reactie/deelnemer buiten ons als organisatoren om. En dat is oprecht erg pover en dus teleurstellend.

Verder no hard feelings maar wij trekken onze conclusie.